פיקוד העורף מחלק מזון בבני ברק
פיקוד העורף מחלק מזון בבני ברקצילום: דובר צה"ל

חיילי אוגדה 98 שפועלים בימים האחרונים בבני ברק ומסייעים לתושבי העיר להתמודד עם מגפת הקורונה, צוידו במילון עברי-יידיש שיאפשר להם לשוחח עם חסידי בני ברק שאינם דוברי עברית.

סרן נ׳, קצינת החינוך בעוצבת הקומנדו סיפרה לגלי צה''ל כי ״במהלך תהליך ההכנות לקראת פעולות הסיוע, ניסינו לחבר את הלוחמים לתרבות ולשפה של חלק מהאוכלוסייה.

''המילון כולל מילים בסיסיות ורלוונטיות שניתן למצוא באתר של יהדות פולין, לסיוע ומימוש משימתם של החיילים, שהיא הצלת חיים״.

בנט בבני ברק: צה"ל ופיקוד העורף ערוכים לפעול בכל עיר

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום (א') בבני ברק, הגיע לחמ"ל המרכזי ופגש את אלוף (במיל׳) רוני נומה המנהל את מטה המאבק בהתפשטות הקורונה בעיר, את גורמי פיקוד העורף ואוגדה 98 הנמצאים בעיר מאז יום חמישי ואת מפקדי חטיבת הצנחנים.

השר קיבל סקירה אודות פעילות הכוחות בסיוע לאוכלוסיית בני ברק ועל התנהלות התושבים מאז הטלת מגבלות התנועה על העיר בסוף השבוע.

"במהלך היום בעיר בני ברק, צה"ל, אוגדה 98 של הצנחנים, חילקו 12,000 מנות חמות לתושבי בני ברק: לקשישים, לאנשי רווחה, לחבר'ה שלא יכולים לצאת מהבית", אמר השר בנט. ''צה"ל ופיקוד העורף ערוכים לפעול בכל עיר שבה נצטרך. זה מחמם את הלב. ביחד אנחנו נתגבר על הקורונה".

חיילי פיקוד העורף ועוצבת האש מסייעים לתושבי בני ברק

בשעות הבוקר ביקר בבני ברק הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, בליווי מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, מפקד עוצבת "האש" תת-אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים.

במהלך הביקור הוצגו מאמצי העשייה המרכזיים של פיקוד העורף וחיילי עוצבת "האש" בסיוע לעיר. הרמטכ"ל הגיע לנקודת חלוקת המזון בה נקלטות המנות ונארזות על ידי החיילים ומשם יוצאות לחלוקה לתושבי העיר.

הרמטכ״ל שמע ממפקד האוגדה סקירה על המהלכים שבוצעו עד כה, ואת תכנון הכוחות והיערכותם לפעילות בהמשך.

במהלך הסיור אמר כוכבי, "הביטוי 'צבא העם' מקבל משנה חשיבות נוכח חיילי צה"ל המבצעים משימה להצלת חיים, ביטוי לערבות ההדדית בעם ישראל".

"נמשיך להגדיל את הסיוע לרשויות מקומיות ולכל מקום בו יהיה צורך באופן מרחיב ומהיר. אני גאה בעשייתם, בהירתמות המהירה ובביצוע", הוסיף.