מלכת בריטניה אליזבת נשאה הערב (ראשון) נאום לאומה בעקבות מגפת הקורונה, שבו קראה לאזרחי הממלכה להישאר בבתיהם.

"מקווה שבשנים הבאות נוכל להתגאות בהתמודדות שלנו עם המשבר הזה", אמרה אליזבת, ״הימים הטובים ישובו, אנחנו ננצח ונתגבר״.

מלכת בריטניה נאמה רק ארבע פעמים בעבר: במלחמת המפרץ, אחר מות הנסיכה דיאנה, בעקבות מותה של המלכה האם ובחגיגות ה-60 לעלייתה לכס.

מניין המתים מנגיף הקורונה בבריטניה עומד על כ-4500 בני אדם. כמעט 50 אלף בני אדם נדבקו בנגיף. גם ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון נדבק בקורונה וקיים חשש שהדביק את רעייתו ההרה.

נציין כי איטליה, המדינה שרשמה את מספר הנפגעים הגבוה באירופה מהקורונה, רשמה היום את מספר המתים הנמוך ביותר ביממה אחת בשבועיים האחרונים.

ראש ארגון ההגנה האזרחית עידכן כי 525 בני אדם מתו כתוצאה מהקורונה ביממה האחרונה, המספר הנמוך מזה שבועיים. הוא הוסיף כי "יש ירידה במספר המאושפזים ומספר האנשים שנזקקו לטיפול נמרץ".

גם מספרד הגיעו בשורות מעודדות לאחר שיום ראשון היה היום השלישי ברציפות בו נרשמה ירידה במספר המתים מהקורונה, למרות שהמספרים ממשיכים להיות גבוהים. 674 בני אדם נפטרו ביממה האחרונה מהקורונה בספרד, לאחר שיממה לפני כן נרשמו 762 קורבנות.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ז, אמר כי יתכן וספרד מתחילה לעבור את שיא המגיפה. "אנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה", אמר סנצ'ז.

גם ניו יורק, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר בארה"ב מהקורונה, רושמת לראשונה ירידה במספר הקורבנות. המושל אנדרו קואומו הודיע כי 594 בני אדם מתו ביממה האחרונה מהקורונה, המספר הנמוך ביותר מאז התפרצות המחלה בניו יורק.

קואומו הוסיף כי גם מספר המאושפזים ומספר המונשמים רשם ירידה. "יכול להיות שאנו נמצאים קרוב לשיא ההתפרצות. נדע רק בעוד מספר ימים", אמר קואומו.