עמיר פרץ ובני גנץ
עמיר פרץ ובני גנץצילום: אלעד מלכה

יו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ ויו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ החליטו הבוקר על פתיחת דיאלוג להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות.

בהודעה משותפת לשתי המפלגות נאמר כי "בשלב הראשון, יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד".

עוד נמסר מטעם שתי הסיעות כי גנץ ופרץ החליטו שאת המגעים ינהלו ח״כ אבי ניסנקורן וח״כ איציק שמולי, אשר "יפעלו במשותף לקידום נושאים אלה".

בהמשך להודעה אישרה בצהריים הוועדה המסדרת של הכנסת ברוב של 8 קולות את ההתפלגות של סיעת העבודה מסיעת מרצ. סיעת העבודה תיקרא בכנסת "העבודה הישראלית".

נציין כי השניים קיבלו את ההחלטה במקביל להמשך המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן על הקמת ממשלת חירום, בו נרשמה עלך פי דיווחים שונים התקדמות הבוקר.

מוקדם יותר נמסר בהודעה משותפת של הליכוד וכחול לבן כי גנץ ונתניהו נפגשו הבוקר במטרה לקדם את המשא ומתן בין המפלגות, וכי "המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן".

במוצאי השבת האחרונה הודיע יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ ליו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, על סיום האיחוד בין המפלגות. בהודעה נמסר כי הועברה בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23.

בתגובה להודעה תקף הורוביץ, "פרץ ושמולי מועלים באמונם של מאות אלפי בוחרים ומזדחלים כאחרוני העסקנים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג׳וב בממשלת ימין. ההתחייבות שלא לשבת תחת הנאשם נתניהו היתה גם הבסיס לחיבור עם מרצ. פרץ הפר את ההתחייבות הזו, תוך יריקה בפרצופם של כל אלה שנתנו בו אמון. אני קורא לחברינו בתנועת העבודה - בואו אתנו כדי ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין. מרצ תגיש מחר בקשה להתפצל מהעבודה ותוביל שמאל גאה, אידיאולוגי ונאמן לבוחריו".