אסלה
אסלהצילום: iStock

האם בקרוב נוכל לדלג על בדיקות מעבדה או ביקור אצל רופא, ונסתפק בביקור בשירותים? צוות חוקרים בינלאומי חשף כי פיתח "אסלה חכמה" שתסייע באבחון ומניעת מחלות רבות אצל המשתמשים.

במאמר שפירסם צוות החוקרים בכתב העת Nature Biomedical Engineering חשפו החוקרים כי "האסלה החכמה" מצויידת בחיישני לחץ, בינה מלאכותית, מצלמה ואביזרי עזר נוספים שנועדו לבחון את מצב בריאותו של המשתמש באסלה.

בין היתר יוכל המשתמש לבדוק נתונים בריאותיים בעזרת השתן כגון גלוקוז וכדוריות דם אדומות, וסרטון וידאו של זרימת השתן יוכל לסייע באבחון שינויים המעידים על מחלה מסויימת.

לדברי החוקרים האסלה החכמה תאפשר לאבחן ולמנוע מגוון רחב של מחלות ובהן סוכרת, דלקות בדרכי השתן, מחלות מעי, דלקות ועוד.

"פיתחנו מערכת פיקוח פסיבית לבריאות האנושית שניתן לשלב אותה בקלות בשגרה היומיומית, והיא דורשת מעורבות אנושית מינימלית ואולי אף כלל לא. היתרון של המערכת הזו היא אנשים לא צריכים לזכור להשתמש בה", כתב צוות החוקרים שפיתח את האסלה.

הם הוסיפו, "אנו מקווים שבסופו של דבר האסלה החכמה תהפוך ל'מרפאה יומית' שתסייע בגילוי מוקדם של בעיות רפואיות שונות. אנו מאמינים, לדוגמה, כי חוסר עקביות בזרימת השתן עשויה לספק מידע חשוב על תפקוד הערמונית ושלפוחית השתן".

בנוסף, לדברי החוקרים, יכולה המערכת לסייע במניעת בעיות נוספות ובהן טחורים, עצירות, ובעיות במעי.

פרוספור טים ספקטור מומחה למיקרביומה במעיים מאוניברסיטת קינג'ס קולג', שלא היה מעורב בפיתוח האסלה החכמה, אמר כי מדובר בפיתוח חשוב. "אנו יודעים כי דוגמית של הצואה עשויה להיות תמונת המצב הטובה ביותר למצב הבריאותי העכשווי של האדם", אמר ספקטור.