הרכבת הקלה בירושלים
פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול

הקו עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, מתוכם 2.5 ק"מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, ו-3 תחנות תת קרקעיות.

ערוץ 7 , י"ג בניסן תש"פ

הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
צילום: צוות אב לתחבורה

ועדת המכרזים הבין-משרדית פרסמה היום (ג'), את מסמכי המיון מוקדם למכרז להרחבה נוספת של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים – באמצעות הקמה של הקו הכחול משכונת רמות בצפון דרך הר חוצבים ושכונת תלפיות ועד לשכונת גילה בדרום.

הפרויקט, שיבוצע בשיטת PPP, Public Private Partnership, יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים.

הקו הכחול עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, מתוכם 2.5 ק"מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, ו-3 תחנות תת קרקעיות. הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה.

ועדת המכרזים והצוותים המקצועיים פועלים בעצימות גבוהה ובקבועי זמן קצרים ביותר בכדי להביא להתרחבות רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים מוקדם ככל האפשר.

בתוך כך פרסום מסמכי המיון המוקדם לקו הכחול מגיעים רק כ-7 חודשים לאחר חתימת הסכם הזיכיון להקמה והפעלת רשת קווי ה-JNET, המהווים את הרחבתה הראשונית של הרכבת הקלה. עם פתיחת הקו הכחול לתפעול תתפרש רשת הרכבת הקלה בירושלים על פני כ-75 ק"מ ותכלול 8 קווים תפעוליים, מעל 280 קרונות ו-130 תחנות. הרשת כולה צפויה לשרת כ-650 אלף נוסעים ביום.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "דווקא בימים אלה אנו גאים לקדם את המכרז לקו הכחול בירושלים. בכך אנו מבצרים את מעמדה של ירושלים כמובילה לאומית בתחום התחבורה הציבורית. הצלחת מכרז ה JNET להארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק ממלאה אותנו תקווה ואמונה כי האמון שזכינו בו ילך ויתעצם. אני מאחל לכולם בריאות טובה וחג שמח''.

החשב הכללי, רוני חזקיהו: "בתקופה זו פועלים משרדי הממשלה ביתר שאת לקדם פרויקטים מחוללי צמיחה, והקו הכחול בירושלים הוא מהמובילים שבהם. פרויקטים נוספים מקודמים במסגרת תכנית 2030 וביניהם פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ופרויקט המטרו וכן פרויקטי אנרגיה, פרויקטי התפלה ופסולת אשר יסייעו רבות להשבת המשק הישראלי לכוחו לפני משבר הקורונה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "גם בתקופת המשבר הנוכחית משרד התחבורה פועל במלוא המרץ לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, ועידוד הנוסעים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. פיתוח הרכבת הקלה בירושלים באמצעות קידום הקו הכחול הוא נדבך מרכזי בהשגת מטרה זו".

הדמיה
צילום: צוות אב לתחבורה