זה מה שיעצור את הקורונה?
זה מה שיעצור את הקורונה?צילום: איסטוק

הנטורופת חיים פרג משוכנע שבעו העולם כולו מחפש את המענה הרפואי לנגיף הקורונה הרי שהתרופה נמצאת ומוכרת מזה שנים רבות.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר על סגולותיו של שמן עץ התה ככזה שבכוחו לבלום כל התפשטות נגיפית, כולל זו של הקורונה. פרג מספר כי הפיץ תרכובת שרקח מ-11 שמנים שלדבריו בכוחה לרפא גם מורדמים ומונשמים.

באשר לשמן עץ התה המיובא מאוסטרליה הוא מספר כי בליעה של טיפה או שתיים ממנו לאחר גרגור מחטאת את הגרון מנגיפים, גורמת לטיפות להיספג בדם ולחטא את מערכת הדם מוירוסים ובהמשך פועלת גם בקיבה. זאת לבד מיתרונותיו של השמן כמחטה מפצעים בפה ונגעים אחרים.

על הקורונה הוא אומר כי "הוירוס נשאר יומיים עד ארבעה ואם מגרגרים את השמן כל שיעול או משהו כרוני שנמשך שנים ייעלם וגם הקורונה מתרפאת מיידית".

בשיחה עמו מתאר פרג את התהליכים העוברים על הגוף הסופג את שמן עץ התה אותו הוא החל להפיץ במגזר החרדי ואף בבתי אבות. עם זאת הוא מספר כי ניסיון שלו להציג את התרופה לגורמים רשמיים במשרד הבריאות נענה בקושי לקבל חומר שלא נבדק ולא נחקר על פי התקנים.

עוד מציע פרג שימוש בויטמין C כחיסון הגוף להתמודדות עם הנגיף. במהלך השיחה עמו ביקשנו את התייחסותו למאמר שפורסם לפני חמש שנים על ידי מכון דוידסון של מכון ויצמן. במאמר זהמתייחסת רות חייט ליתרונותיו של שמן עץ התה כחומר שאכן מעכב ומאט גידול של חיידקים ופטריות ומאפשר בינתיים לגוף לפתח חיסון נגדם. עם זאת היא מזהירה במאמרה וקובעת כי יש בו גם סיכון לא מבוטל. במאמרה כותבת חייט כי "שמן עץ התה מפר את האיזון הכימי הדרוש לצורך התרבות החיידקים והפטריות, בכך שהוא מאפשר לחומרים לעבור את קרום התא ביתר קלות, ולכן גורם לחומרים חיוניים לזלוג החוצה ולחומרים פוגעניים לחדור פנימה, תוך שהוא פוגע בדלת הכניסה הראשית לתא – הלוא היא דופן התא".

פרג מצידו מציין כי "לא מדובר במשהו שלוקחים באופן רציף אלא במצב אקוטי", ומספר על ניסיונו ארוך השנים עם השמן ברמה האישית: "שנים רבות אני משתמש ולא קיבלתי, לא אני ולא בני ביתי, שפעות ואין שום תסמין לשום מחלות". לזאת הוא מוסיף ומדגיש כי במציאות קריטית של מגפה עולמית לא ניתן לטעמו להתעלם מההצעה או לפחות לבחון ולחקור אותה.