מטה הליכוד
מטה הליכודצילום: איתן אלחדז/TPS

השנה האחרונה הייתה שנה לא קלה עבור מפלגת "הליכוד".

פריימריז מתישים ומכפישים, בחירות לראשות המפלגה, ויכוחים והשמצות הדדיות, הגשות כתבי האישום נגד ראש הממשלה ושלוש מערכות בחירות ארציות רצופות.

בעין הסערה, עמוק בתוך כל הבלאגן ולנגד העליות והמורדות הרבות - עמד מטה הנוער של המפלגה, נוער הליכוד.

על השנה הסוערת והארוכה פיקדה נועה אימבר.

אימבר בת ה-16 שחזרה בתשובה היא תושבת בני ברק ונבחרה לתפקיד יושבת הראש בבחירות דמוקרטיות ממש בתחילתו של הסחרור הפוליטי.

לדבריה מאז, "כל התוכניות של הנוער תקועות ואפילו עכשיו כשנראה שסיימנו עם סבבי הבחירות - יש מגפה שמשביתה אותנו וקשה מאוד לקיים פעילויות".

בימי שיגרה, מה עיקר הפעילות שלכם?

"רוב הפעילות נעשית בשטח ויש גם מעגלי שיח וסמינרים שנתיים. שאר העשייה של הנוער נחלקת לשלושה חלקים: החלק הפוליטי הכולל פגישות עם חברי כנסת והשתתפות באירועים של המפלגה, החלק החברתי במסגרתו אנחנו משתפים פעולה עם ארגונים חברתיים וכרגע אנחנו משתפים פעולה עם "עזר מציון" בקניית מצרכים לאנשים שלא יכולים לצאת ולקנות מצרכים בכוחות עצמם בתקופה הזו, וכמובן מעל הכל - החלק האידיאולוגי".

החלק האידיאולוגי? יש אנשים שיאמרו שלליכוד אין אידיאולוגיה והכל קשור למנהיג.

"נוער הליכוד הוא נוער ערכי, שסובב סביב האידיאולוגיה. זה הבית האידיאולוגי לנוער ימני. אין אצלנו כאלה שצועקים 'רק ביבי'. המטרה שלנו היא לגדל אנשים שישפיעו על החברה. אנשים ליברלים, שעל בשרם ידעו להעביר ביקורת ולא לפעול מתוך שנאה. נוער הליכוד שם לנגד עיניו את המטרה להשפיע, לשנות ולהעלות את השיח הציבורי בישראל לשיח הגיוני, לא אחד של סיסמאות וקישקושים. מעל הכל חשוב לנו לקדם אהבת חינם ולהיות אנשים טובים-כאלה שמונעים מאהבת מרדכי ולא משנאת המן."

נוער הליכוד הוקם לראשונה ב-1979 ולסירוגין נסגר והוקם שוב ושוב במהלך השנים. כיום הוא מונה כ-160 חברים אשר פזורים בסניפים במעל עשרים ערים וישובים, החל מירושלים וחיפה ועד חמדת ורמת הגולן. שני יושבי הראש האחרונים שנבחרו לנוער הן נשים.

איך משלבים את הנוער הפוליטי כנערה שמנהלת אורח חיים חרדי?

״אני רואה את מה שאני עושה כהעצמה נשית, זו הדרך בעיניי להביע פמיניזם. פמיניזם זה לא להפגין, להאשים גברים ולצרוח. אני חושבת שמה שאני עושה זה הכי פמיניסטי. הגעתי למעמד של של יו״ר נוער הליכוד במקצוע שנחשב גברי בזכות עצמי ובזכות השם יתברך. אני אישה מובילה ומשפיעה שמובילה דעת קהל. זה שאישה נבחרת בכוחות עצמה, זה הפמיניזם מבחינתי".

בואי נחזור שנייה שוב לבחירות: לא בכל מפלגה הנוער מקבל את המקום המגיע לו ולרוב הוא נאלץ להילחם על יחס לא מזלזל. לתחושתך ומניסיונך-לליכוד באמת חשוב מטה הנוער?

"בבחירות האחרונות לראש הממשלה היה מאוד חשוב שאנחנו ניקח חלק פעיל בבחירות. עזרנו לראש הממשלה ותוגמלנו, בין אם זה שהוא עוקב אחרינו במדיה ובין כשהוא בא לשבת איתנו ולדבר מספר פעמים. בסך הכול השפענו בשטח אבל תמיד שואפים לעוד, ולדעתי אין ספק שהליכוד למד להעריך את כוחו של הנוער".

הליכוד חווה בשנה האחרונה אירועים רבים ומהצד נראה שזו לא חוויה נעימה במיוחד. מה התחושות שלכם כפעילי הנוער בעקבות השנה המטלטלת?

"הנוער מרגיש כל מה שקורה במפלגה, לטוב ולרע, אנחנו מעודכנים בהכל. לגבי התיקים של ראש הממשלה, כולנו יודעים את האמת, כל אחד שתשאל אותו מהנוער יסביר לך למה תיק 2,000 מעוות ותיק 1,000 הוא בדיחה. מתפרת התיקים נגד ראש הממשלה תפרה עד היום 26 תיקים נגדו ו-23 מהם נסגרו, וזה רק עניין של זמן עד שהשלושה הנוספים יסגרו. כרגע יש לו מדינה לנהל."

ובכל זאת הציבור הצביע שלוש פעמים על התיקים וכרגע ניראה שאין מנוס מממשלת אחדות. מה הדעות הרווחות בנוער כלפי ממשלת האחדות?

"לא ייחלנו לזה. כמובן שאנחנו רוצים ממשלה ימנית, אבל לאור המצב היו הרבה קריאות לאחדות מהנוער. בסך הכל גם גנץ ידע שממשלה עם הערבים זה אסון כמו שהזהרנו. הממשלה הזאת היא רצון העם חד משמעית".

"לדעתי יש חלקים בעם שלא יודעים למי הם מצביעים. אנשים לא יודעים להגיד מה זה ימין ומה זה שמאל. נוער הליכוד בא לשנות את זה ולהסביר את העמדה הימנית ולמה לבחור בשמאל זה אסון".

רוב בני הנוער לא ממש מוטרדים מפוליטיקה ואפילו מתרחקים ממנה בכוונה, למה בכל זאת את הלכת בדרך הזו?

"כמו כל ילדה משנות ה-2000 הדעות שלי התגבשו במדיה, קראתי פוסטים על כלכלה חופשית, והחלטתי שאני רוצה מקום להביא בו את הדעות שלי. רוב חבריי היו כמוני, תל אביבים טיפוסיים, אקטיביסטים בתחום הטיבעונות. החלטתי להמיר ונהייתי אקטיביסטית ימנית, דרך נוער הליכוד".

נועה פונה לבני הנוער שמתעניינים בפוליטיקה ואומרת כי "התקשורת והמדיה מלאות בשנאה ואי דיוקים, תגבשו דעה מעובדות, מספרים, מהוגים פוליטיים, לא מפוסטים של "רק ביבי" או "רק לא ביבי". תגבשו דעה ותצטרפו לנוער המפלגתי שהכי תואם לדעות שלכם".