המחווה של עיריית תל אביב למשטרהקובי ריכטר / TPS

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב מכריז הערב (שלישי) על התנאים במסגרתם יקלו את ההנחיות לציבור בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

הוא הסביר בראיון ליונית לוי כי ברגע שמספר הנדבקים בקורונה ייעלה בעשרות בודדות ביום ולא במאות כפי שנרשם בימים אלה - יחלו בהקלת ההנחיות לציבור. עוד ציין כי מערכות החינוך יחזרו לפעול מיד לאחר חג הפסח - אך במתכונת מיוחדת.

"רוצים לאחר חג הפסח להתחיל לשחרר את המשק לפעילות נוספת", אמר סימן טוב. "אנחנו מקווים לראות ירידה במספר המקרים החדשים - לראות עשרות מקרים חדשים ביום ולא מאות מקרים חדשים ביום. אז יהיה לנו מרחב תמרון לקחת פעולות שיש בהם מימד של סיכון, נעלה את שיעור העובדים במשק מ-15 אחוז ל-30 אחוז".

החזרה לשגרה במשק תתבצע באופן הדרגתי - תחילה בענפי התעשייה והכלכלה עם התניות מסוימות - שם יעלה אחוז העובדים המותר בכל מקום עבודה בתחום, לאחר מכן בתחום הטכנולוגיה והסטראטפים, אז בשירותים לציבור.

בתוך כך בשעות האחרונות נרשמה ירידה משמעותית בתנועה בכבישים שתועדו ריקים כמעט לגמרי ממכוניות. 45 מחסומים הוצבו הערב (שלישי) בצמתים מרכזיים ובכניסות לערים וליישובים.

השוטרים מתשאלים כל נהג למטרת נסיעתו ומונעים מעבר ממי שאינו עובד חיוני או תושב העיר. מחר בשעה 15:00 יוחרפו ההגבלות עם הטלת העוצר לקראת ליל הסדר. מאות ניידות יאכפו את העוצר שיהיה בתוקף עד יום חמישי בבוקר.

אגף התנועה של המשטרה מסר כי "בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת חירום שייכנסו לתוקפן הערב ועל-פי החלטת הדרג המדיני, המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות למען שמירת בריאות הציבור. במסגרת ההיערכות במבצע 'אביב מוגן' אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר מיקוד הפעילות יתבצע בפריסה ארצית של כ-45 מחסומים בצירים המרכזיים, שייצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם".

התחבורה הציבורית תופסק הערב ועד יום ראשון בשעה 08:00. בנוסף משלוחי המזון מהסופרמרקטים יוכלו להימשך עד מחר בשעה 15:00. ירושלים חולקה לשבעה רובעים שהמעבר ביניהם יוגבל. כמו כן, נקבע שניתן יהיה להסיע ילדים בין הורים הגרים בבתים שונים.