המחווה של עיריית תל אביב למשטרהקובי ריכטר / TPS

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עומד בצהריים (רביעי) על 72 בני אדם.

ביממה האחרונה נפטרה חולת קורונה בת 67 שסבלה ממחלות רקע בבית החולים רמב"ם בחיפה, גבר בן 97 שנדבק בקורונה נפטר בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שני גברים בני 75 ו-77 נפטרו באיכילוב, גבר בן 85 נפטר במרכז הרפואי העמק וחולת קורונה בת 90 נפטרה בשערי צדק.

9404 בני אדם אובחנו כחולי קורונה בארץ, 255 מהם מאושפזים בבתי החולים במצב קשה ו-122 מתוכם מונשמים. 199 מאושפזים במצב בינוני. 801 חולים החלימו מהנגיף ושוחררו מאשפוז.

כ-30 אלף שוטרים ואלפי חיילים נפרסו ברחבי הארץ כדי לאכוף את הסגר המורחב שעליו החליטה הממשלה. החל מ-15:00 תיכנס מדינת ישראל לעוצר והיציאה מהבתים תיאסר עד מחר בשעה 07:00 בבוקר.

בהנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, משרד הבריאות ומשרד הביטחון חתמו על הסכם עם חברת BGI שתספק מיכשור וחומרים לביצוע 10,000 בדיקות PCR נוספות ביום לפחות. המכשור יוצב במעבדות במהלך השבועות הקרובים ויצטרף לפעילות המעבדות שקיימות כבר עכשיו במערכת הבריאות.

ריאגנטים לבדיקות קורונה בדרכם לישראלמשרד הביטחון

מנכ"ל משרד הבריאות חתם אתמול על צו בריאות העם – חובת חבישת מסיכה, לפיו לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסיכה המיועדת לכך או מסיכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק, היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף.

הוראות חבישת מסיכה לא יחולו על קטין מתחת לגיל 6, אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי בשימוש במסכה, אדם השוהה בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף או אדם השוהה במקומות כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום איתו, משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר בשידור ובלבד ששומר על מרחק של שני מטרים מאדם אחר, שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום העבודה ובלבד שיישמרו על המרחק הנדרש לפי ההנחיות.

הצו בדבר חובת חבישת מסכה ייכנסו לתוקף ביום ראשון בשעה 7:00 בבוקר.