מבלים את פסח בבית
מבלים את פסח בביתצילום: אלנתן גוטווירט

מוסף טיולים עב כרס שנוחת על שולחן הסלון, אינסוף פרסומות על פעילויות שאסור להחמיץ ואביב שפורץ בכל פינה מוציאים אותנו בכל חול המועד מהבית. אפילו פקקי תנועה מתישים לא מרתיעים אותנו. מה לא עושים בשביל טבילה במעיין קטן וגדוש בני אדם. השנה גם זה השתנה לנו פתאום. בחול המועד הזה הילדים לא יריבו באוטו, פשוט כי אסור לצאת לטייל. לא נבקר במרכזי מבקרים חדשניים או באתרים עתיקים שמספרים על ההיסטוריה הארץ-ישראלית, ולא נתעטש מפרח חדש. בית, בית, ועוד קצת בית. זה מה שמחכה לנו מעבר לגבעה הקטנה שנקראת ליל הסדר. והפעם בלי למידה מקוונת ואפילו בלי ההכנות והניקיונות לפסח. ובכן, מה עושים עם חול המועד הזה? איך בכל זאת הופכים אותו למיוחד?

הטיפ הראשון של גלית גלבוע, רעיה ואמא לתשעה ילדים, יועצת ומרצה בכירה ובעלת קורס להורים שמאפשר לגדל ילדים שמחים, שותפים לבית ומאמינים בעצמם, הוא לעשות סדר בתוך האי סדר. "שתהיה מסגרת קבועה בתוך המציאות החדשה שנכפתה עלינו. שיהיה ברור מתי קמים, מתי זמני המחשב ומתי יש לכל אחד זמן לעצמו. כמו כן, מאוד כדאי לנצל את הזמן להעמקת הקשר עם הגדולים. שהאב ישב עם המתבגר, שהאם תדבר עם המתבגרת, שיביטו להם בעיניים וישאלו איך עוברים עליהם הימים האלה. זה עושה הרבה טוב".

גלבוע מתייחסת לעובדה שהילדים סגורים בין ארבעה קירות כבר כמה שבועות, ולהשפעות שיש לעובדה הזאת על הלב של ההורים ועל שלומן של הספות. "מתקשרות אליי אימהות לחוצות שהילדים קופצים על הספות. אני מזכירה להן שמדובר בילדים. הם לא אמורים לשבת כל היום בשקט. מה שכן, אפשר להצטרף אליהם ולעשות יחד איתם משחקים לשחרור המרץ. אם ההורים משחקים מחבואים ותופסת, זה משמח את הילדים וכך המשחק גם הופך למבוקר". בכלל, גלבוע ממליצה למצוא זמן פעם ביום לכושר משותף או לריקוד. "אפשר לחפש סרטון של מדריך כושר וכל המשפחה תעשה איתו תרגילים, או לשים שירים ולרקוד. זה גם מגבש וגם מוציא מרץ".

גלבוע ממליצה לנצל את התקופה בכלל ואת החג בפרט לשיח רגשי משפחתי. לשם כך קיימים בשוק כל מיני משחקים שמסייעים לדובב גם את הילדים והמבוגרים היותר שתקנים. היא בעצמה הוציאה משחק כזה שנקרא 'כוכב עולה'. זהו משחק מסלול עם משפטים להשלמה, שגורם למשתתפים לדבר על תחושותיהם, רגשותיהם ושאיפותיהם.

ומה עם הציפייה להרגיש שזה חג? גלבוע ממליצה להסתכל על הגיבוש המשפחתי כחוויה רוחנית חשובה שעומדת בפני עצמה. "אפשר להחמיץ את הילדים, להתעקש על בגד חגיגי כדי לכבד את החג וכו', אבל בסוף מה שהילד זוכר מהחג זה את החוויה שאבא ואמא איתו. שאמא, שלא מרשה בדרך כלל תופסת, משחקת איתו עכשיו". גם מי שרוצה ללמוד עם הילדים, יכול לעשות את זה בקצב שמתאים להם. "אם נעצור כמה פעמים ביום ללמוד הלכות במקום לשבת כמה שעות, זה גם טוב. חשוב לזכור שמדובר בילדים שרוצים לשחק. זה בריא ונורמלי. ואם יש ילדים והם רוצים לרוץ, תודו לה', זה מקסים".

ואיך ממלאים את ימי חול המועד לא רק כזומבים מול המסך אלא גם בחוויה משפחתית? הנה כמה הצעות שעשויות להקפיץ לכם את חול המועד ולא רק על הספות.

יום קמפינג

כן, מה שקראתם. עטרה ליבוביץ' היא רכזת קהילה בשכונת נווה זית בלוד (גילוי נאות: השכונה שלי). בימי הקורונה היא מפיקה ימי פעילות יצירתיים, שמסדרים להורים יום שלם של הנאה עם הילדים. מכיוון שהיא רכזת קהילה, הכול מתכנס לבסוף לקליפ קהילתי מהנה, וכך היא שומרת על תחושת היחד. אתם תוכלו לשלוח תמונות למזכרת בקבוצות המשפחתיות.

אז איפה היינו? יום קמפינג.

בניית אוהלים בסלון, במרפסת או בחצר.

הקמת מדורה מחפצים שיש בבית: כיסאות, קפלות, מקלות או כל דבר אחר. כדאי לתחום במעגל. ולא, לא להדליק.

שרים מסביב למדורה: חברו שירון כאוות נפשכם. המומלצים: הרוח נושבת קרירה, לחיי העם הזה, אני וגם הסבתא, יחד כל הדרך ועוד.

צ'יזבט: היזכרו בימי הסניף העליזים, הטילו כמשימה על ילד או... שוב, חפשו ברשת מראש.

משחקים לבחירתכם:

1. ללכת מצד אחד של הסלון לצד השני, עם כף בפה שעליה מונח תפוח אדמה בלי שייפול. אפשר לעשות תחרות בזוגות.

2. טלפון שבור.

3. תחרות קפיצה בשקיות אשפה מצד אחד לצד השני של החדר.

4. לסדר את כל קופסאות השימורים בבית בצורת מסלול וללכת עליהן בלי ליפול (קטנטנים נותנים יד להורים).

5. תחרות זוגות בהליכת מריצה.

6. להתגלגל על הצד בזה אחר זה.

7. לחבר שטוז (שטות בחרוזים) עם אחת מהמילים הבאות: מצה, חמץ, חרצית, סבון, מסיכה - ולצייר אותו! לדוגמה: פעם שקית עם חמץ ישבה מתחת לעץ.

8. משחק "שמש, גשם, שיטפון": ההורה או אח גדול מספר סיפור בזמן שהשאר מסתובבים ליד האוהל. כשהוא אומר את המילה שמש בסיפור - ממשיכים לטייל מחוץ לאוהל. כשהוא אומר גשם - נכנסים לאוהל. כשהוא אומר שיטפון - עולים על הכיסאות.

9. ארוחת צהריים "על האש" (אפשר גם על מחבת), ולקינוח מרשמלו (כן, אפשר גם על הגז).

***

נסיעה לגן החיות

נשמע לכם מופרך? לגמרי לא. עטרה ליבוביץ' הפיקה עוד יום פעילות משפחתי מטריף, והפעם סביב הנושא הזה. אם אי אפשר לבוא אל הגן, הגן יגיע אלינו.

כדאי להכין תיק לטיול ובו כובע, בקבוק מים קטן, כריך מצות, ירקות לארוחת עשר וחטיף.

לטיול יצאנו. הכינו בבית מכונית מכיסאות והגה לנהג מחישוק או מכסה של סיר. נכנסים למכונית ומתחילים לנסוע (ילדים, לא לריב מאחורה! או שאולי הפעם דווקא ההורים יכולים לשבת בספסל האחורי).

משחקים לדרך:

"מה רואים": נסו להיזכר בכל מה שרואים כשנוסעים לסבא וסבתא או לדודים. החליטו על מסלול נסיעה והעלו זיכרונות מהדרך עם כמה שיותר פרטים.

"שיר בהמשכים": מתחילים שיר לדרך, מישהו עוצר באמצע, ובאות האחרונה של המילה שבה עצרו צריך למצוא שיר חדש וכן הלאה.

"חיות ואנשים": למצוא כמה שיותר שמות של חיות שהם גם שמות של אנשים.

הגענו, מתחילים את הסיור.

בריכת הברבורים: כל אחד מקבל דף A4 ועליו מצייר ברבור או ברווז בעזרת כף היד. הוסיפו רקע כחול וחברו את כל הציורים יחד לאגם ברבורים אחד גדול.

כלוב החולד: בוחרים מישהו שיהיה החולד העיוור, מכסים לו את העיניים ומביאים לו כחמישה פריטים שהוא צריך לזהות בעזרת חוש השמיעה, הטעם, הריח והמישוש. אפשר להתחלף.

כלוב האריות: הכנת שרביט וכתר לאריה - מלך החיות.

כלוב הקנגורו: תחרות קפיצות קנגורו מנקודה לנקודה בסלון או במסדרון או בחצר.

כלוב הגמל: תחרות שתייה מהבקבוק - מי שותה הכי הרבה, כמו גמל.

כלוב הקיפודים: הכנת קיפוד מפלסטלינה, בצק או תפוח, שבו תוקעים קיסמים, גפרורים או מסמרים.

כלוב הנחש: תחרות זחילה על הגחון - כמו נחש, מצד אחד לצד השני שבחדר.

כלוב הקופים: מישהו אחד עושה פרצופים או תנועות משונות והאחרים מחקים אותו.

כלוב הג'ירפה: הג'ירפה אוהבת לאכול עלים ירוקים, אבל המאכיל שלה בבידוד. עליכם למצוא ברחבי הבית עשרה פריטים ירוקים ולסדר אותם במקום אחד.

כלוב האנטילופה: כל אחד כותב על דף כמה שיותר מילים שהוא יכול להוציא מהמילה אנטילופה.

הגענו לקיוסק בגן החיות. אנחנו רוצים לקנות קרטיב או ארטיק אבל נורא יקר פה, אז בואו נכין לבד. קרטיב: מכינים מיץ מרוכז בתוך כוס חד פעמית, מכניסים כפית ומקפיאים. ארטיק חלבי: ממיסים שוקולד חלבי בחלב חם, יוצקים לכוס חד פעמית, מכניסים כפית ומקפיאים.

פינת ליטוף: כותבים בגוגל שם של חיה ובוחרים לראות אותה בתלת מימד. כך אפשר ללטף אפילו אריות. אל תשכחו להצטלם.

אחרי שאכלנו את הכריך והירקות, אנחנו נפרדים מגן החיות וחוזרים למכונית. משחק לדרך חזור: אישיות - מישהו בוחר דמות וצריך לזהות אותה על ידי שאלות: הוא חי? זה בן או בת? מפורסם? וכו', עד שמגלים מי היא הדמות. נסיעה טובה!

עין טובה

אלנתן גוטווירט, צלם ומעביר סדנאות מבית הספר הישראלי לצילום חכם, מציע לכם לקחת את הטלפונים החכמים ולהשתמש בהם בצורה אחרת. לא עוד בהייה במסך, אלא הפעלת כפתור הצילום כדי להפיק תוצרים מעניינים. וכן, לא צריך לצאת מהבית בשביל זה. רק עיניים מעט אחרות על המציאות הסובבת.

"צילום, בניגוד לתיעוד יבש", אומר גוטווירט, "הוא מציאת סיפור וזווית שונה מהנראה לעין הרגילה. אני מציע לכם לצאת לחירות, לצאת מהקופסה". המשחק הראשון שהוא מציע הוא מחבואים: "כל אחד מצלם רק חלק מחפץ מסוים בבית, אולי חפץ שהוא קשור אליו במיוחד, או מקום בבית. כדאי לצלם אותו מזוויות לא שגרתית. עדשת הסמארטפון היא ייחודית ומאפשרת, בין השאר, להתקרב לעצמים שונים. אחרי שצילמתם ערכו חידון. בני הבית יצטרכו לזהות מה צילמתם.

משחק שני: מה במסגרת? כי "מסגור תמונה מוסיף הרבה להולכת העין ולמיקוד הנושא". המשימה היא לצלם עצמים דרך מסגרות מיוחדות בבית. גם חור של מנעול הוא מסגרת וגם גלגל הסלוטייפ. גם כאן, בני הבית יצטרכו להפעיל את הראש ולנחש דרך מה צולם האובייקט. גוטווירט ממליץ גם לצלם את הנוף והשקיעות דרך מסגרת החלון שבבית. "בהמשך למשחק הזה, אפשר ומומלץ לשבת עם הילדים ולשוחח איתם על החוסר במסגרת ברורה בתקופה הזאת ועל ההשלכות של המצב".

המשחק השלישי הוא יצירת GIF: "לאחר שעברנו ליל סדר מרומם, אבל בלי סבא וסבתא, נוכל לשחזר קטע מההגדה וליצור ממנו GIF או לשלוח לסבא וסבתא ברכה בפורמט הזה. GIF היא תמונה מונפשת, שחוזרת על עצמה. כיצד ניצור תמונות כאלה? כל ילד מחזיק מילה עם חלק ממשפט. לדוגמה: חג, כשר, ושמח. שלושת הילדים יישבו על הספה וכל אחד ירים בתורו את הדף עם המילה שלו. לכל מילה מצלמים תמונה (במקרה הזה שלוש תמונות). אחר כך בוחרים בגלריה את שלוש התמונות ולוחצים על יצירת GIF. אפשר ליצור תמונת לולאה של חד גדיא, ארבעת הבנים ואפילו עשר המכות".

משחק נוסף הוא השתקפויות. "בחורף אני אוהב לצלם עם הסמארטפון השתקפויות שונות דרך שלוליות ומקורות מים. כעת אמור להיות אביב וגם אין אפשרות לצאת מהבית. אז איך ניצור השתקפויות? ניקח מראה קטנה, תבנית אפייה מלאה מים, צנצנת ואפילו דיסק הפוך ונצמיד אותם בזויות שונות לעדשת הסמארטפון. את המראה אפשר לכוון בזויות מיוחדות וליצור הפתעות נחמדות. ראו את הדוגמאות של השעות והתמונה עם המראה הקטנה.

"ואפשר לחפש זוויות שונות לעיוותי פרופורציות גם בלי מראה. למשל, לקחת צעצוע קטן ולהציב אותו במקום שייתן לו פירוש אחר, נגיד חייל צעצוע בצמחייה שבאדנית. יש יתרון עצום לעדשת הסמארטפון בצילום תקריב. מבחינה אופטית, ככל שנקרב את עדשת הסמארטפון לנושא ונתפקס עליו, הרקע יהיה מטושטש ותיווצר תחושה של עומק שדה רדוד. ובאותה טכניקה, מי שיש לו גינה יכול לחפש את החרקים בחצר ולצלם הרבה צילומי תקריב. תוכלו ליצור 'באג לייף' משלכם".

לדברי גוטווירט, עכשיו כשכל המשפחה בבית זאת הזדמנות נפלאה לצלם תמונות משפחתיות. "נקפיד על תאורה עדינה ורכה. אור שמציף את החדר בצורה עקיפה מחמיא מאוד למצולמים, בלי תאורות אחוריות חזקות שנכנסות ממנורה או מחלון אחורי. אפשר גם תמונות פורטרט של כל אחד מבני המשפחה. ניתן להיעזר במצב דיוקן שמופיע בסמארטפונים מסוימים, מצב זה מתמקד במצולם ומטשטש את הרקע".

ציוץ הציפורים

כשחושבים על אביב עולה באף ריח הפריחה, העיניים כמהות לראות את הצהוב של החרצית והאוזניים מתאמצות לשמוע את ציוץ הציפורים. עכשיו, כשאי אפשר לצאת מהבית, הגיע הזמן לעשות היכרות עם הציפורים שנמצאות ממש כאן ליד הבית. מרוב שאנחנו מורגלים בהן, אנחנו לא תמיד רואים אותן, אז הנה הזמן לעשות היכרות.

ד"ר יואב פרלמן, המנהל המקצועי במרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, מסביר. "תקופת ההדממה ומגבלות התנועה מתאימה להיכרות עם הציפורים המצויות בסביבת הבית. אפשר לצאת למרפסת, לחצר או להביט מהחלון, לצפות, להקשיב, לצלם ולהקליט. במרבית חלקי הארץ יש מינים דומים. רובם עסוקים עכשיו בפעילות קינון, אז הם פעילים במיוחד ואפשר לראות אותם - רק לא להפריע לקינון".

את מי אנחנו עשויים לפגוש? הנה רשימת שמות הציפורים המצויות בכל חלקי הארץ וסימני זיהוי בסיסיים. את היתר תוכלו למצוא באתרי אינטרנט שונים.

דרור הבית: שימו לב לסינר השחור של הזכר. הנקבה חומה כולה.

יונת הבית: במגוון מופעים, לרוב אפורה.

צוצלת: קטנה מהיונה, חומה וארוכת זנב.

בולבול: ראש שחור, זנב שחור, גוף אפור, בסיס זנב צהוב.

צופית: קטנטנה, מקור מעוקל כלפי מטה. הזכר בצבעים בוהקים בכחול וסגול, הנקבה אפורה.

מינים נוספים שנמצאים כמעט בכל הארץ, מלבד הדרום הרחוק מאוד, הם:

מיינה מצויה: בצבע חום כהה, רגליים צהובות, כתמים לבנים בכנף.

עורב אפור: גדול, אפור ושחור.

ירגזי מצוי: בטן צהובה, ראש שחור עם לחי לבנה.

ראיתם? האזנתם? צילמתם? תוכלו לצייר את הציפורים עם הילדים, לשיר שירי ציפורים ולספר משלים (מי אמר העורב והגבינה ולא קיבל?). לבסוף תוכלו לעוף איתם בדמיון לארץ רחוקה, ולכתוב מה היה קורה אם היינו יכולים להיות ציפורים ליום אחד.

פרחים בכל מקום

חמדה מלכה מנחם היא בעלת חנות פרחים. בימי שגרה היא מעבירה סדנאות שזירת פרחים, ומרבה להפעיל את ילדיה הפרטיים בצורה יצירתית במיוחד בחופשים. היא מציעה לקחת את מוטיב הפרחים שבאביב, ואם אי אפשר לצאת ולשזור זר חרציות, ניצור אותן בבית.

פרחים מכוסות: לוקחים שבע כוסות חד פעמיות, גוזרים ומנמיכים אותן. צובעים את הכוסות בצבעי גואש, מדביקים מדבקות כיד הדמיון והחומרים שיש לכם בבית. מדביקים על דף כוס אחת באמצע ושש מסביב, והנה לכם פרח צבעוני.

פרחים מגלילי נייר טואלט: פורסים את הגלילים לפרוסות, מהדקים את העיגולים זה לזה, ושוב - קיבלתם פרח. אפשר לקשט את העיגולים או להדביק על דף ולקשט.

קיפולי נייר ואגרטל: לוקחים דפים צבעוניים, או דפים צבועים, מכווצים אותם, מקפלים בצורת פרחים, מדביקים בקצה של עיפרון, עט או מנקה מקטרות למי שיש - ומניחים באגרטל. אין לכם אגרטל? זה קל. קחו קופסת שימורים והדביקו סביבה נייר שקישטתם קודם. תוכלו להוסיף לו סרטים, מדבקות וקישוטים נוספים.

פרפרים: אם אי אפשר לרדוף אחרי פרפרים ברוח, אפשר ליצור אותם בקלות. לוקחים דף, מקפלים אותו לשניים ופותחים. מציירים חצי פרפר ושוב מקפלים. הגואש הרטוב הופך לפרפר מלא וצבעוני.

משחק מסלול אביבילילדים גדולים יותר: משרטטים מסלול. ילד אחד אחראי על משימות, ילד אחר על שאלות ועוד ילד או הורה על השרטוט.

ארוחת ערב יצירתית: ואם הגעתם עד לכאן תוכלו להגיש לארוחת הערב ירקות חתוכים וליצור מהם פרחים ועצים, פרפרים ושלל יצורים אביביים. בתיאבון.

***

ועוד שלל פעילויות עם ילדים וגם בלי:

  • אין מניין? אין קריאת התורה? עדיין תוכלו להשתתף בהלל מוזיקלי ושמח. הזמר יצחק מאיר יקיים תפילת הלל חגיגית בין השעות 12:00-10:00 ביום ראשון ושני על משאית שתנוע בשכונות ירושלים. התפילה תשודר בשידור חי בדף הפייסבוק של יצחק מאיר.
  • תכננתם להקנות לילדים קצת תרבות ולבקר איתם במוזיאונים בפסח? אל תתאכזבו. לא מעט מוזיאונים מזמינים אתכם לביקורים וירטואליים, שבהם תוכלו לצפות במוצגים, לראות סרטונים ואפילו ליצור תוצרים בעצמכם. הנה טעימה:

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות מזמין אתכם לצאת למסע אל העבר המשפחתי, אל השם שלכם, אל סיפורי המורשת, אל העולם היהודי ואל גיבורים יהודיים. דרך מסך המחשב שלכם תוכלו לשחזר תמונה מהאלבום המשפחתי בפעילות "תמונות מספרות", תוכלו להעלות תמונה שמשקפת את ההווי המשפחתי שלכם באלבום התמונות היהודי עולמי – מידע על שמכם ומאגר סיפורי מורשת. הכול באתר המוזיאון.

מוזיאון חצר היישוב הישן בירושלים מזמין אתכם ל"סיפורים יוצאים מן הכלים" - סרטונים קצרים מההווי של פעם, וגם פעילות משפחתית מיוחדת שעשויה לזכות אתכם בכרטיס כניסה חינמי למוזיאון, כשייפתח שוב.

  • מוזיאון ידידי ישראל מספר את סיפורם של ידידי ישראל מעמים שונים לאורך ההיסטוריה כמו אורד וינגייט, המלכה ויקטוריה, ראול ולנברג ואוסקר שינלדר. סרטונים ומידע במגוון שפות. לגיל שבע ומעלה.
  • מרכזי אשכולות ברחבי הארץ אחראים בכל חול המועד על טיולים רבים ומהנים. למרות שהטיולים נאסרו על כולנו, הם לא יוצאים לחל"ת אלא ממשיכים בפעילות בימי חול המועד, הפעם בגרסת און ליין:

מרכז סיור ולימוד גליל יעביר הרצאות מקוונות בתחומי ידיעת הארץ בימים ראשון ושני בחול המועד בשעה 17:00. להצטרפות ולקבלת פרסום התוכנית נא לשלוח הודעה ל: [email protected], או בווטסאפ: 050-2517247.

מרכז סיור ולימוד עיר דוד (אלע״ד) מגיע אליכם עד הבית - מסע בזמן בעיר דוד, סיור מרתק עם סודות כמוסים וממצאים של עיר דוד, סיור וירטואלי ב-360 מעלות על גבי סגוויי עם נופים מרהיבים, דפי צביעה ותוכן לילדים ועוד. פרטים בדף הפייסבוק של עיר דוד.

רוצים לעלות לירושלים? המדרשה לידע המקדש השיקה סדרת סרטונים "עולים למקדש", לרבות סרטונים קצרים על מקומות שונים בהר הבית והמקדש. בכל פעם נבקר במקום אחר ומעניין בבית המקדש, ובכל יום יישלח סרטון חדש. לפרטים נוספים והרשמה לסרטונים היכנסו לאתר המדרשה לידע המקדש: hamikdash.org.il.

מדרשת התורה והארץ נערכה עם מגוון סרטונים מיוחדים הקשורים למצוות חג הפסח: הפרשת חלה ממצות, שימוש בשמן קנולה בפסח, מצות משיבולי שועל, על חיטה, חסות ועוד. לפרטים היכנסו לדף הפייסבוק של התורה והארץ.

בשבילוד - מרכז סיור ותודעה ישראלית, מציע משחק משפחתי חווייתי אינטראקטיבי בימי חול המועד והרצאות ממיטב המדריכים והמרצים למשתתפי הקורסים למבוגרים ולבני הגיל השלישי. את הפרטים תוכלו למצוא באתר ובפייסבוק של בשבילוד.

מטה אשכולות בשיתוף המרכזים שלו הכין משחק חינוכי-חווייתי של טיול באתרי מורשת בישראל ברחבי הבית - חוויה של ידיעה ואהבת הארץ: מדפיסים, גוזרים, צובעים ומשחקים בדפי אתרים שיודבקו בכל רחבי הבית. המשחק יהיה זמין להדפסה בערב חג הפסח דרך אתר אשכולות. וגם: מגוון הרצאות בנושאי היסטוריה, מורשת, יהדות ואקטואליה. באתר:www.eshkolot.org.

  • רציתם לצאת לתיאטרון? בעקבות המצב, תיאטרון אספקלריא הפך את עצמו ל'אספקלריא - התיאטרון הווירטואלי הראשון'. בחול המועד פסח יהיו באתר התיאטרון כ-50 הצגות לצפייה לכל הגילים, מקטנים ועד גדולים. בדף הפייסבוק של התיאטרון יהיו שידורים ישירים: בשעה 12:00 תוכנית לילדים ובשעה 18:00 מפגש אישי עם שחקן. כל זה והפתעות נוספות, מרבית התכנים חינמיים ומי שרוצה תורם. פרטים בדף הפייסבוק של תיאטרון אספקלריא, ובאתר: virtual.aspaklaria.org.
  • אתר מוקצהmooktze.co.il ריכז בשביל ההורים את כל הצגות הילדים שנמצאות בחינם ברשת.
  • 'כאן מורשת' מתכננת לכם לוח שידורים מיוחד בחול המועד. עם ספיישלים בתוכניות הבוקר, לימוד משותף לחג ב-19:00, ומופע אולפן ב-21:00. להדליק רדיו וליהנות.