דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הסגר שהוטל על עסקים רבים בארה"ב שנאלצו לסגור את שעריהם בעקבות התפרצות הקורונה, הביא לפגיעה כלכלית משמעותית גם בנשיא טראמפ עצמו.

על פי דו"ח שפירסם מגזין "פורבס" הפסיד הנשיא בחודש מרץ בלבד לפחות מיליארד דולר מהונו האישי, בעקבות סגירת משרדים, בתי מלון, מגרשי גולף ומרכזי קניות בבעלותו.

על פי הדו"ח של פורבס צנח הונו האישי של טראמפ מ-3.1 מיליארד דולר בתאריך ה-1 במרץ, עד לסכום של 2.1 מליארד דולר בתאריך ה-18 במרץ.

על פי ה"וושינגטון פוסט" נאלץ טראמפ לסגור 17 מעסקיו ברחבי העולם, ולפטר או להוציא לחופשה 1500 מעובדיו. גם הצלילה במדדי הבורסות בארה"ב הביאה לפגיעה משמעותית בהונו של טראמפ.

הצניחה בבורסות העולם הביאה לכך שלפחות 267 מהאנשים העשירים ביותר בעולם נאלצו להיפרד מרשימת המיליארדרים העולמית על פי דירוג האנשים העשירים בעולם של "פורבס". על פי הרשימה יש כיום ברחבי העולם 2095 מיליארדרים, כאשר מספר שיא של 1062 מהם איבדו סכומים משמעותיים לעומת השנה שעברה.

מי שהצטרף, כצפוי, לרשימת המיליארדרים המעודכנת הוא אריק יואן, ממציא תוכנת "זום" שהפכה פופולרית מאוד ברחבי העולם מאז התפרצות הקורונה. על פי "פורבס" נאמד הונו של יואן, המחזיק ב-20 אחוז ממניות "זום", בסכום של 5.5 מיליארד דולר.

מי שעדיין שומר על מעמדו כאדם העשיר בעולם הוא ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, עם הון המוערך ב-113 מיליארד דולר, לאחר שבשנה שעברה עמד הונו האישי על 131 מיליארד דולר.