בני גנץ
בני גנץPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת כחול לבן, ח''כ בני גנץ, התייחס בצהריים (רביעי) לפיצוץ המשא ומתן עם הליכוד להקמת ממשלת אחדות.

''כפי שאתם בוודאי יודעים, המשא ומתן ביננו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו", סיפר גנץ בפייסבוק.

לדבריו, ''היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם. הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית - אבל לא בכל מחיר''.

גנץ הדגיש: ''איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב – אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה קריטית''.

במסר לאזרחי ישראל כתב יו"ר כחול לבן, ''אחיי ואחיותי, ישראל חשובה לי. אתם חשובים לי. כפי שהצהרתי מיומי הראשון בפוליטיקה - אפעל בכל כוחי למען עתיד טוב יותר לכולנו מכל מקום בו אהיה. נילחם ביחד בקורונה, נדאג לכלכלה, נדאג לכם. ולעולם לא נאפשר לפגוע בשלטון החוק והדמוקרטיה''.

תגובת הליכוד: ''מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות. לצערנו ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שיוויונית.

''ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות. ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה", לשון התגובה.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

סקר שערך מכון סמית עבור העיתון 'מעריב' בחן את מפת המנדטים לו היו בחירות מתקיימות כיום. המסקנה מלמדת על 64 מנדטים לגוש הימין ללא 'ישראל ביתנו'.

על פי הסקר לליכוד 42 מנדטים, ל'כחול לבן' בראשות בני גנץ 18 מנדטים והרשימה הערבית המשותפת שומרת על מקומה כמפלגה השלישי בגודלה עם 16 מנדטים.

ריצה משותפת של יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון, מניבה 9 מנדטים. ש"ס תזכה ב־8 מנדטים, יהדות התורה וימינה ב־7 מנדטים כל אחת, מרצ, לאחר הפיצול מגשר ומהעבודה, תזכה ב־7 מנדטים וישראל ביתנו ב־6 בלבד.

לא צפויות לעבור את אחוז החסימה על פי סקר זה: העבודה, גשר, עוצמה יהודית והמפלגה החדשה 'דרך ארץ' בראשות חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר.