10 שנים של העצמה אימהית-יהודית

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה למייסדת JWRP לורי פלטניק, כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה- 72 למדינת ישראל.

"אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור ברבנית לורי פלטניק להשיא את משואת התפוצות ביום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. הרבנית לורי פלטניק, אשת חינוך, ציונית בלב ובנשמה ומייסדת ארגון 'מומנטום', פועלת ללא ליאות לחיזוקה של הזהות היהודית והקשר לישראל באמצעות רתימת אמהות צעירות בקהילה.

תוכנית הדגל של הארגון היא מסע בן שמונה ימים בישראל ואחריו תוכנית המשך בקהילות. בתוכנית השתתפו למעלה מעשרים אלף אמהות מהתפוצות, שסיירו בישראל, הכירו אמהות ישראליות מכל חלקי החברה בארץ ויצרו איתן קשר בלתי אמצעי. הרבנית לורי מובילה בפועלה גרסה ייחודית ומרגשת של 'מלכת המדבר', בנוסח ציוני ואוהב ישראל, שלגביו לעד לא פוסק המומנטום", אמרה רגב.

"לורי בורכה ביכולת נתינה אינסופית, בחיבור איתן לעם ישראל, על כל נדבכיו, המתורגמים, הלכה למעשה, למפעל עשיה אדיר, שבראשו עומדת אישה מופלאה אחת, המחברת אליה נשים מהתפוצות ומישראל.

הרבנית, המתגוררת לסירוגין בירושלים ובוושינגטון, מסמלת את הקשר הנצחי והמנצח ואת הערבות ההדדית בינינו לאחיותינו ולאחינו בתפוצות".

לורי פלטניק
לורי פלטניקצילום: משרד התרבות