משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס הערב (מוצאי שבת) בראיון לחדשות 13 לאסטרטגיית היציאה מהמשבר.

"לישראל יש הפריבלגיה לדון באסטרטגיית יציאה ואין לנו צרות כמו בניו יורק, ספרד, צרפת ואיטליה. אם אחרי פסח נהיה במצב דומה למצב היום – נוכל להחזיר פעילות. נעלה מדרג אחד, נחכה שבועיים לראות אם לא הייתה עלייה בתחלואה, ונעלה עוד שלב. הכללים הם אוניברסליים – כל המדינות שיש להן הפריבילגיה לחזור לפעילות נוקטות באותן פעולות".

"לגבי החזרת הלימודים – אנחנו יותר מודאגים", המשיך. "ילדים יכולים להיות מחוללי הדבקה. גם מדינות שחוזרות לפעילות לא מחזירות את בתיה"ס לפעילות. עדיין מתכונת העבודה תהיה מצומצמת, נימנע מהתקהלויות וממפגשים משפחתיים.

דבר ראשון נחזיר יותר עבודה למשק, ונרצה לראות איך המגפה מתנהגת עם הכללים החדשים. אם תהיה התפרצות נהיה בבעיה. צריך לעשות את זה באופן מדוד ובזהירות. נעלה את המדרגה מ-15% ל-30%, נחזיר קצת תחבורה ציבורית, פעילות ספורט יחידנית. לאחר שבועיים שבהם נראה שהתחלואה בשליטה – נעלה עוד מדרגה בהיקף העובדים, נסתכל על תעשיות באופן דיפרנציאלי, נחזיר אולי פעילות מסחרית נוספת".

בר סימן טוב התייחס למחדל בתי האבות ואמר: "יש תעדוף ברור לבי האבות, התחלנו עם מד"א מבצע בדיקות בבתי אבות לפני יומיים. בתי אבות בכל מקום בעולם הם המקום הרגיש ביותר, אנחנו מודעים לזה. זאת אכן האוכלוסייה הפגיעה ביותר והמספרים בישראל הם מהנמוכים ביותר בעולם. צריך לעשות יותר בדיקות בבתי אבות ופעולות נוספות. משרד הבריאות לא יכול לעשות, בתי האבות הם באחריות משרד הרווחה, לכן פנינו לצבא".