ח"כ בן צור
ח"כ בן צורצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות הסרטון שצולם ביום שישי בו נראים שוטרים עוצרים בברוטליות אדם בעל מוגבלויות שיגר ח"כ יואב בן צור (ש"ס) פניה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

בן צור דרש לגבש נהלי עבודה מסודרים במפגשים עם בעלי מוגבלויות וכן לקדם הפעלת סדנאות וסיורים במוסדות חינוך מיוחד להכרת עולמם של בעלי מוגבלויות

בפנייתו הוא כותב: "הוצג בפניי סרטון וידאו המתעד מעצר של בחור חרדי בעל מוגבלות נפשית אשר ככל הנראה הפר את הוראות הממשלה בעניין הסגר.

"מסרטון תיעוד המעצר, נשמע ונראה בבירור כי מדובר בבחור בעל מוגבלות נפשית כשהוא עומד וזועק חסר אונים מול כוחות המשטרה, ומהנמסר לי עולה כי עדי הראייה שנכחו במקום הבהירו לכוחות המשטרה כי מדובר בבעל מוגבלות נפשית, אך על אף זאת כוחות השיטור לא הרפו ממנו.

לדבריו, המעצר הרהבתני פסול שבעתיים על רקע ההסתה כלפי המגזר החרדי. "אני סבור כי על אף שמדובר בהתקהלות אסורה (הן על פי הוראות הרשויות והן על פי הוראות הרבנים הראשיים) שאותה אני מגנה בכל תוקף, הרי שככל ומדובר בבעל מוגבלות על כוחות המשטרה לנהוג ברגישות יתר, ובפרט בימים אלו בהם מתנהל מסע הסתה ושיסוי חמור כנגד הציבור החרדי אשר בניו ובנותיו מוצגים בכלי התקשורת כמפיצי מחלות, ובשל כך חשיבות שמירת אמון הציבור ברשויות בכלל ובכוחות המשטרה בפרט הינה רבה לאין ערוך."

את מכתבו הוא ממשיך בבקשה לפעולה מיידית: "לאור האמור, אבקשך לפעול להורות על גיבוש נהלי עבודה מסודרים על אופן התנהלות השוטרים במפגשים/מעצרים של בעלי מוגבלויות נפשיות, וכן לפעול להכיר לשוטרים כיצד לזהות בעלי מוגבלויות ולהכרת עולמם, בין אם באמצעות סיורים במוסדות לחינוך מיוחד ובין אם באמצעות סדנאות ייעודיות".

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על הניסיון הפסול להכפיש את שוטרי ישראל המבצעים את תפקידם כחוק למען שלומו ובריאותו של הציבור תוך הצגת תמונה מעוותת וחד צדדית".

"בפעילות אכיפה של השוטרים לפני זמן קצר בירושלים בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על התקהלות אסורה, איתרו השוטרים מקווה ובית תפילה מאולתר שפעל בניגוד להנחיות ובו מספר רב של אנשים. כשהגיעו השוטרים למקום החלו חשודים להימלט מהמקום ובמהלך ניסיון לעכב אחד מהם לרישום דו״ח בגין הפרת הצו, הוא החל לצעוק, להתפרע ואף תקף באגרוף ושרט את אחד השוטרים, מה שהוביל לפציעתו. לאחר מעצרו של החשוד בגין תקיפת שוטרים והבאתו לתחנה, הוברר כי הוא בעל מוגבלות ולכן הוא שוחרר", נמסר עוד.

במשטרה הוסיפו, "במקום להלין על שוטרים המבצעים את תפקידם במסירות והקרבה כחוק, ראוי היה לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את הבריחה מהמקום של חשודים רבים, כל תקיפה של שוטרים באשר היא וכל הפרה של צו בריאות העם והתקנות לשעת חירום המסכנים את שלום הציבור ובריאותו".