קרול נוריאל
קרול נוריאלצילום: חזקי ברוך

בימי הקורונה גוברת האנטישמיות ברחבי העולם, בעיקר ברשתות החברתיות. מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל קרול נוריאל אומרת לערוץ 7 שמדובר בהתבטאויות שמאשימות את היהודים בהפצת הנגיף.

"בבסיסה של המתקפה האנטישמית הנוכחית עומדות טענות לפיהן היהודים אחראים להפצת מחלות ומגיפות ברחבי העולם, מה שאנחנו מכירים מימי הנצרות הקדומה", היא מזכירה.

''גם בעת הסארס ושפעת החזירים היו האשמות, לא רק באחריות למגיפות, אלא בניצול שלהן לרעה להפקת רווח כלכלי, השגת שליטה באוכלוסייה נפגעת והרחבת השליטה הגלובלית שלהם. כל הטענות שאנחנו מכירים מאז נארזות עכשיו מחדש לרגל הקורונה".

לדבריה, מדובר בתופעה חוצת גבולות: "בעידן האינטרנט קצת קשה לתחום זאת באופן גיאוגרפי. יותר קל היום להפיץ אנטישמיות, יש אינטרנט ויש הרבה מאוד נגישות הן מצד למפיצי האנטישמיות וגם לצרכנים שיושבים יותר בבית בגלל הנגיף. אנחנו רואים את זה גם ברחבי ארצות הברית וחשוב לומר שרואים את זה בא לידי ביטוי גם בקרב מנהיגים באירופה. זה מטריד משום שמדובר באנשים עם קהל תומכים נרחב מאוד".

"הרבה פעמים מדובר בתיאוריות קונספירציה, מצד אנשים שמחפשים בכוח אחראים לתופעה כלשהי. במקרה של אנטישמים הצורך הזה מתלבש על השנאה לאוכלוסייה היהודית והם משתמשים בחרדה הקולקטיבית מפני הנגיף כדי לקדם את האנטישמיות. לכן יש קהל שומעים למסרים הללו", מוסיפה נוריאל.

כיצד נלחמת במצב הזה הליגה נגד השמצה? "אנחנו נלחמים באנטישמיות 365 ימים בשנה כולל בימות הקורונה ומעלים למודעות את הביטויים הללו כדי להסביר שמדובר בטענות נטולות כל בסיס. בעת הזו, שבה כולנו יושבים בבית חשוב מאוד להיאבק בזה, אבל אנחנו עם עין אחת קדימה ליום שאחרי המשבר, למצב שבו הסכנה יכולה לעבור בחזרה מהמרחב המקוון לרחוב ולהוות סכנה ליהודים בכל רחבי העולם".