הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: עמנואל מימון

רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל אליהו, יוצא נגד פסק ההלכה של הרב חיים אמסלם המתיר לנשים לטבול בבית באמבטיה במקום במקווה.

"קודם כל לא מדובר בפסק הלכה. אני מסופק אם אפשר לקרוא למי שחתם עליו רב. זה דבר נורא ואיום. זו ממש בדיחה, ודאי לא פסק הלכה. שום רב אחראי ורציני לא חתום על כך. לצערי, מישהו שפעם היה רב והיום נהיה פוליטיקאי חתם עליו. אני ממש כואב ובוכה על הפרסום של הבדיחה הזו", אומר הרב אליהו לערוץ 7.

לדברי הרב, דווקא מצב המקוואות לנשים צריך לעודד את הטבילה בהן בימים אלה. "לעצם העניין, המקוואות בצפת לכל הפחות ואלו גם ההוראות לכל הארץ, מטופלים בצורה הכי נקייה שיש. מחטאים אותם, מנקים אותם, מבריקים אותם. זה יותר נקי מהבית בוודאי".

"מי שחוששת, יש מספיק דרכים כמו לטבול בים או במעיינות, אבל באמת שאין צורך. מי שרוצה להישמר, תעשה את כל ההכנות בבית, תיסע עם נעלי הבית שלה, עם כפפות ומסיכה למקווה, תיכנס ישר לתוך המים ותצא. המים מחוטאים היטב ומיקרוביולוג שבדק את המים במקוואות קבע שאין שם שום אפשרות לנגיף לחיות בהם. היא תצא משם ותתקלח בביתה. היא רק תהיה יותר טהורה, נקייה ומוגנת. אין שום חשש", מוסיף הרב אליהו.

הרב נשאל גם על השמחה בחול המועד השנה, כשהציבור ספון בביתו בחשש וענה שדווקא כעת יש לשמוח פי כמה. "האמת היא שאם היינו מתבוננים על המציאות היינו יוצאים במחול ואומרים הלל, אף ביותר שמחה ממה שאמרנו הבוקר. אנחנו רואים השגחה פלאית על היהודים בארץ ישראל. אי אפשר להשוות את זה לשום מקום בעולם, ודאי לא מה שקורה במדינת אירופה, ארה"ב ובעיקר מדינות ערב – שבהן כבר התייאשו, אין בדיקות ואין תרופות כשהמגיפה משתוללת ומכה בכל דרך".

"אצלנו יש מנהיגים שאנחנו גאים בהם היום יותר מתמיד, שמצליחים באחריות ובמסירות גדולה לעצור את המגיפה. העובדה שישראל קיבלה מקום ראשון בהתגוננות מפני המגיפה, נוצרה בשל הנהגה טובה ויש להבין שזה גם נובע ממישור רוחני", מוסיף הרב אליהו.

לדעת הרב, "נכון שאנחנו בשעת מצוקה, אבל מרבי עקיבא למדנו להסתכל על חצי הכוס המלאה. יש גם צדדים 'חיוביים' לכל המגיפה הזו, והם שהקב"ה 'מחסל את בכורות מצרים'. איראן שהיא האויב מספר אחד שלנו שרוצה להשמיד ולאבד אותנו ומחמש את החמאס וחיזבאללה כדי לפגוע בנו, חוטפת את המכה הכי קשה בכל האזור. איראן היא אחת ממפיצות המגיפה הגדולות ביותר, כל ההנהגה שלה חוטפת ואנחנו שמחים שהקב"ה מכלה את הרוע הזה מן העולם.

''רואים את חיזבאללה, לבנון וסוריה שחוטפים את המגיפה בצורה הקשה ושם אין מנהיגים כמו פה. כשמסתכלים בחשבון כולל אז אנחנו רק צריכים לומר את ההלל ביתר עוז וביתר שמחה".

עם זאת, יש גם נקודה אחת שהיא מצערת מאוד לדברי הרב אליהו. "היהודים שנמצאים בארה"ב, בצרפת, ברוסיה, באנגליה ובמרוקו ספגו וזה נורא ואיום המצב של הקהילות היהודיות בחו"ל. ראיתי את מספר היהודים שנפגעו מהקורונה באנגליה וזה פשוט לא יאומן. זה אומר שליהודים שנמצאים שם אין להם את אותה הגנה שיש כאן בארץ ישראל.

''זה הזמן לומר ליהודי אנגליה: אין לכם מה לעשות שם, בואו לארץ ישראל. הם נפגעים ביחס פי 1,500 יותר ממה שנפגעים כאן. אותו דבר לגבי יהודי מרוקו, שאני לא מבין מה יהודים עושים בה. אותו דבר לגבי יהודי צרפת. צריך לקרוא לכל יהודי העולם לבוא לישראל".

"אנחנו נמצאים בארץ ישראל והיא מקום מוגן מאוד. נכון שיש סגר פה ושם, יש פגיעה כלכלית, צריך לשטוף ידיים בסבון. אבל זה כאין וכאפס לעומת המכה שהקב"ה מכה את הגרועים באויבנו – אלה שלקחו את התפקיד של היטלר בדורנו", מסכם הרב.