הרב ישראל מאיר לאו סופד לרב בקשי דורון

הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון זצ''ל, שנפטר בגיל 79 לאחר שנדבק בקורונה, הובא למנוחות הבוקר (שני) בהר המנוחות בירושלים.

על פי הנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם המשטרה, ההלוויה מתקיימת בנוכחות מצומצמת של ילדיו של הרב בקשי דורון ורבנים בכירים. המשטרה והמשפחה פנו לציבור בבקשה שלא להגיע להלוויה.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ספד: "בכאב גדול אנחנו עומדים על יד מיטתו של מורנו ורבנו שזכינו בקרבה גדולה לראות אותו כאבא, כמחנך, כמורה דרך, לרבני ודייני ישראל.

''הרב אליהו בקשי דורון, מהיום שגדל מבית המדרש, עלה והמשיך הלאה להיות רב בבת ים, מקרב אנשים לאביהם שבשמיים. משם המשיך לחיפה, ישב בראשות בתי דין, מחנך אנשים, והנה עלה להיות ראשון לציון ורב ראשי לישראל, שגם כאן המשיך להפיץ תורה בארץ ובתפוצות. היה רב של רבנים, גם אחרי פרישתו המשיך לגדל תלמידי חכמים שיהיו תלמידי חכמים", סיפר הרב לאו.

הרב יצחק יוסף סופד לרב בקשי דורון זצ"ל

הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף פרץ בבכי בעת שספד לרב בקשי דורון, "שהקדוש ברוך הוא יחוס וירחם עלינו, שיאמר די לצרותינו ויעצור את המגפה. אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך. תעמוד לפני הקדוש ברוך הוא ותתחנן לפניו שנוכל לחזור לבתי הכנסת ובתי המדרש".

הרב ישראל מאיר לאו ספד גם הוא באמצעות הטלפון: "יום קשה מאוד. צר לי עליך אחי נעמת לי מאוד". הרב לאו סיפר על התקופה בה כיהן כרב ראשי במקביל לראשון לציון הרב בקשי דורון, "עמדנו כחומה בצורה, איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק, עברנו עשר שנים קשות בהן רצח רבין, האלימות מכל צד. היה קשה מאוד".

הרב שלמה עמאר סופד לרב בקשי דורון

רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר ספד: "מרן הרב עובדיה נלקח מאיתנו לפני כמה שנים, והיינו רואים בו משענת גדולה וחזקה ועכשיו גם הוא נלקח בחטף. למי אבכה וכף אכה, הוא בבחינת לוחות התורה. רבונו של עולם - הבט וראה שאין לנו על מי להישען".

הרב אליהו בקשי דורון מובא למנוחות

שיא המדינה ראובן ריבלין ספד: ''שמעתי בצער עמוק על פטירתו של הראשון לציון הגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ״ל. הרב בקשי דורון זצ״ל היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל, רב, אב ומורה דרך לקהילות ישראל בארץ ובתפוצות ש׳הֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם׳ וקירב לבבות ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד אמש: "אני דואב עמוקות – עם עַם ישראל כולו – על פטירתו של הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי-דורון זצ"ל. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו הנכבדה ולתלמידיו הרבים.

''הרב בקשי-דורון היה חוליה חשובה בשרשרת מסירת התורה של חכמי ספרד. בקיאותו המופלגת במקורות ישראל התמזגה עם מידותיו הנאצלות. הוא ניחן בנועם הליכות וקיבל במאור פנים כל אדם.

''הרב בקשי-דורון שימש כמורה דרך לכלל קהילות ישראל, בארץ ובעולם. פגשתי בו פעמים רבות ותמיד התרשמתי מאישיותו החמה. בעבורו תורת ישראל נחשבה כתורת חיים. תמצית דרכו הייתה תבונה, סובלנות ואהבת העם והמדינה.

''לדאבון הלב, הרב בקשי-דורון נדבק בנגיף הקורונה ומאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. חבל על דאבדין. זכרו יוסיף להיות חקוק בלב עמנו", דברי נתניהו.