אולפן חדשות 13
אולפן חדשות 13צילום: יחצ

חברי וועד העובדים בחדשות 13 וצוות ארגון העיתונאים נפגשו היום (שני) עם מנכ"ל רשת אבי בן טל. בפגישה נכחו גם מנכ"ל חברת החדשות ישראל טוויטו וסמנכ"ל משאבי אנוש עידו איינבינדר.

בפגישה הציג בן טל את הכוונה שלו לקצץ קיצוץ עמוק ומשמעותי בחברת החדשות, ודיבר במונחים של 40%-50% מתקציב החברה.

"בן טל טען שהקיצוץ נובע מהמצב הכלכלי הקשה של רשת, אך בפגישה לא הציג שום נתון כלכלי.
בנוסף, הוא ציין שהקיצוץ יגיע לכלל חלקי החברה והתפקידים, ואמר שאין בכוונתו להמתין עד 17.5 כפי שנקבע בהחלטה של בית הדין לעבודה משבוע שעבר", טענו נציגי העובדים.

לדבריהם, "מדובר במהלך שיפגע אנושות בחברה ובעובדיה, והוא מנוגד כל היגיון כלכלי ועיתונאי. בפגישה הדגשנו שאין לנו שום כוונה להתנגד אוטומטית לקיצוצים, כפי שגם בעבר מצאנו את הדרכים להגיע להסכמות עם ההנהלה. אולם הדגשנו את שני העקרונות שחשובים לנו ועליהם לא נתפשר: כל מהלך צריך להיעשות בדיאלוג מול נציגות העובדים, בשקיפות מלאה של הנתונים ותוך ניסיון אמיתי להגיע להסכמות. לא רק שלא נסכים לכל ניסיון להעביר עבודה עיתונאית מחברת החדשות אל רשת או אל חברות הפקה".

"הבהרנו גם שכל ניסיון להחליש באופן דרמטי את חברת החדשות יוביל למאבק שבו העובדים לא יהססו לממש את זכותם לשבות. בעבר נמנענו ככל שאפשר ממה שמכונה לעתים 'פגיעה במסך', אבל לא נהסס לנקוט כל צעד כדי להתגונן מפני הניסיון של רשת לקדם מהלך שלטווח הארוך יפגע משמעותית גם במסך וגם בפרנסה שלנו", סיכמו העובדים.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "צר לנו כי פגישה שהבהירה לועד באופן חד משמעי כי הנהלת חדשות 13 והנהלת רשת 13 רואים חשיבות בהידברות ושקיפות מלאה מול העובדים, בצורך לקצץ קיצוץ רוחבי הן ברשת 13 והן בחדשות 13 (מבלי לנקוב בהיקפי הקיצוץ) ובבדיקה להעביר לחדשות 13 הפקה של רצועות נוספות, סולפו במלואם".