שירות התעסוקה
שירות התעסוקהצילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה מעדכן כי ביממה האחרונה נרשמי 10,795 דורשי עבודה חדשים ובסך הכל מאז תחילת חודש אפריל נרשמו קרוב למאה אלף מובטלים חדשים.

מאז תחילת חודש מארס ומשבר הקורונה נרשמו 946,053 דורשי עבודה חדשים – 88.7% מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום ופחות מ-7 אחוזים פוטרו על ידי מעסיקיהם. המספר הכולל של דורשי העבודה בישראל עומד על1,085,461 בני אדם.

שיעור האבטלה, שעמד בתחילת חודש מארס על פחות מ-4%, הגיע היום ל-26.1%.

במקביל ניכרת מגמת עלייה בפיטורי עובדים: מה-15 עד 26 במרס, החל"ת תפס נתח יומי של כ-90% ויותר מתמהיל סיבות ההתייצבות בשירות התעסוקה, שעה שפיטורין עמדו על אזור ה-5%. כבר בימים האחרונים של מרס החל שינוי בהדרגה ולפי נתוני חודש אפריל בלבד (שבו עד כה 96,081 נרשמים), שיעור המפוטרים הוא 11.3% ולחל"ת הוצאו 80.6%.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה אמר כי "כפי שהדברים נראים הערב, אנו צפויים להמשיך לראות עלייה בשיעור המפוטרים בשבועות הקרובים – גם מפני שהגל הגדול של החל"תים עבר, אך גם מפני שחלק מהנרשמים שסווגו כחל"תים עלולים להפוך למפוטרים".

"לאחר החג, וככל שיתאפשר לחלק גדול יותר מהמשתתפים בפעילות הכלכלית ובשוק העבודה בישראל לחזור לעבודה, נוכל להתחיל לקבל מושג טוב יותר לגבי כיוון הדברים. אנו ערוכים בשירות התעסוקה להפעלת תוכנית החירום שלנו לצמצום ממדי האבטלה, וממשיכים לגבש את המשאבים הנדרשים לטובת ביצוע המשימה באופן המיטבי", דברי גראור.