בית שמש
בית שמשצילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד תושב בית שמש בן 22, בגין התקהלות בניגוד להנחיות משרד הבריאות, תקיפת שוטר ושיבוש הליכי משפט באירועי הפרת סדר בבית שמש.

על פי כתב האישום, ב-5 באפריל 2020 זוהתה התקהלות אסורה בבית כנסת בבית שמש. כוחות המשטרה פיזרו את ההתקהלות תוך מסירת דו"חות לפי צו בריאות העם לאלו אשר סרבו לעזוב את המקום. במקביל גורמי עיריית בית שמש נעלו את אחד מבתי הכנסת.

כשעה לאחר מכן שבו כוחות המשטרה לבית הכנסת וזיהו כי דלתות בית הכנסת נעקרו ממקומם. בתוך בית הכנסת זיהו כוחות המשטרה התקהלות אסורה של כעשרים מתקהלים, ביניהם הנאשם. הנאשם יחד עם כחמישה נוספים אשר סרבו להזדהות, עוכבו לתחנת משטרת בית שמש לצורך זיהויים.

בכל מהלך פעילותם של כוחות המשטרה במתחם בית הכנסת, קיללו המתקהלים את כוחות המשטרה, קראו לעברם קריאות גנאי, זרקו לעברם חפצים שונים ואף ירקו לעברם. בשלב מסוים מרח הנאשם על אצבעותיו חומר דמוי דבק אשר סיכל את האפשרות לקרוא את טביעות אצבעותיו במכשיר המשטרתי ולזהותו, והמשיך לעמוד על סירובו להזדהות בפני השוטרים. רק לאחר שהוסר הדבק מאצבעותיו של הנאשם באמצעות חומרי ניקוי ואלכוהול זוהה הנאשם. לאחר זיהויו הונפק לו דו"ח לפי צו בריאות העם בסך 5,000 ₪.

מאוחר יותר באותו היום, השתתף הנאשם, בהתקהלות יחד עם אחרים בבית הכנסת, שוב הוא סרב לפנות את המקום וקיבל דו"ח נוסף לפי צו בריאות העם בסך 5,000 ₪.

יומיים לאחר מכן השתתף הנאשם בהתקהלות נוספת בבית כנסת, וגם שם לא שעה להוראות השוטרים שביקשו לעזוב את המקום. בעקבות זאת, ניסתה שוטרת לפנות את הנאשם מהמקום, ואולם הנאשם התנגד לפינוי, קילל את השוטרת, ירק לעברה מספר פעמים כך שהיריקות פגעו בגופה, נאחז במעקה של המדרגות הסמוכות לבית הכנסת והשתולל, כל זאת במטרה למנוע מעצרו ופינויו.

פעילות המשטרה בבית שמש