נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץTomer Neuberg/Flash90

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן שהתכנסו הבוקר (שלישי) בבית ראש הממשלה יחד עם בני גנץ ובנימין נתניהו, מקווים להשלים עוד היום את ההסכם הקואליציוני שיאפשר הקמת ממשלת אחדות.

הסעיף המרכזי שנותר שבמחלוקת הוא הרכב הועדה למינוי שופטים. בליכוד רוצים שלושה נציגי ימין בוועדה כדי להשיג וטו שיאפשר מינוי שופטים בעלי השקפה שמרנית.

בינתיים יש לליכוד רק שר אחד וחבר כנסת אחד, אך נתניהו מתעקש שגם חבר הכנסת השני שבדרך כלל נשמר לאופוזיציה, יהיה איש ימין.

עד כה, כחול לבן התעקשה להשאיר את הנציגות לאופוזיציה אולם ייתכן והצדדים יגיעו לפשרה. אפשרות נוספת היא ש''ימינה'' שתישאר באופוזיציה תקבל את הנציגות בוועדה, ואז המחנה הלאומי ייהנה מווטו בהליך מינוי השופטים.

בני גנץ: "נתניהו, זה רגע האמת שלנו"

כאמור, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ נפגשים הבוקר בבית ראש הממשלה, יחד עם צוותי המו"מ הקואליציוני, במטרה להקים ממשלת אחדות.

בפגישה נוכחים חברי הכנסת גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, וכן אבי ליכט שמייעץ לכחול לבן. יורם טרובוביץ׳ ושלום שלמה שמייצגים את כחול לבן נוכחים גם עת באמצעות אפליקציית ''זום''. מצד הליכוד נמצאים בפגישה השר יריב לוין, יעקב אטרקצי ועו״ד מיכאל ראבילו.

גורמים במפלגת ימינה תקפו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו וטענו כי במהלך המו''מ הקואליציוני עם כחול לבן ''נתניהו מוותר על כל מה שחשוב לימין, ועל השותפים ה'טבעיים' כפי שהוא מכנה אותנו.

''הוא יישאר עם איציק שמולי ועמיר פרץ, ועדה לשיבוט שופטי שמאל, וריבונות כבר לא תהיה כפי שכולם יודעים. מבחינתו ניתן להשתמש בימין ולזרוק. הזריקה תהא הדדית", אמרו בימינה.

בימינה גם תקפו את החלטת נתניהו לוותר על שליטת הימין במשרדי המשפטים והביטחון: ״לצערנו מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך נגמר עידן גוש הימין.

''זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים״, תקפו במפלגה.