נוער גבעות
נוער גבעותצילום: Photo by Omer Messinger/FLASH90

גורם ביטחוני התייחס לתקרית האלימה שאירעה הלילה (שלישי) באזור מצוקי דרגות, כשנערי גבעות אשר שוהים בבידוד תקפו פלסטינים שעברו סמוך אליהם.

''טרור נגד לוחמי מג"ב ביצהר, טרור נגד בני מיעוטים חפים מפשע הלילה במצוקי דרגות - זו היא הכרת התודה של פעילי הגבעות למדינת ישראל על הטיפול בהם בזמן משבר הקורונה", אמר הגורם הביטחוני.

לדבריו, ''זוהי עוד הוכחה שמדובר בקבוצה אלימה, קיצונית וגזענית אשר משליטה טרור בכל מקום בו נמצאת. כוחות הביטחון ימצו את הדין עם המעורבים״.

כאמור, שני כלי רכב השייכים לפלסטינים הוצתו בלילה האחרון סמוך למתחם אוהלים שהקים צה"ל עבור עשרים נערי גבעות שנחשפו לחולה קורונה ונדרשו לשהות בבידוד. פעילי הימין גם יידו אבנים לעבר הפלסטינים וריססו גז מדמיע לעברם. נפתחה חקירה ולפי שעה לא נעצרו חשודים.

אל המתחם שהקים צה"ל עבור נערי הגבעות סופקו מיטות, מזון, גנרטור וציוד נוסף. הנערים נלקחו לגבעה המבודדת באזור מצוקי דרגות לאחר שסירבו להתפנות ל''מלונית קורונה'' של משרד הביטחון.

בחודש שעבר יידו בני נוער יהודים שלושה בקבוקי תבערה על רכב ''סוואנה'' של לוחמי משמר הגבול סמוך ליצהר שבשומרון. אחד מבקבוקי התבערה פגע ברכב הממוגן אך איש מהלוחמים לא נפגע. נזק קל נגרם לשמשת הרכב.

האירוע עורר תגובות קשות ביותר מצד תושבים בישוב יצהר, וגינוי חריף מצד הנהגת הישוב. אולם משליכי בקבוק התבערה טרם נתפסו.

רב היישוב יצהר, הרב דודקביץ, קרא לתושבים להסגיר לידי המשטרה את זורקי בקבוק התבערה. "מצווה מדאורייתא למסור למשטרה את מי שזרקו את בקבוקי התבערה על הלוחמים", אמר הרב.