הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא ומראשי הציונות הדתית מגיב בחומרה לדיווח לפיו נערי גבעות ששהו במתחם בידוד של צה"ל חשודים שהציתו כלי רכב פלסטיניים, תקפו פלסטינים וגנבו ציוד צבאי.

"הפוגעים בגוף וברכוש בצורה הנבזית והשפלה ראויים לענישה חמורה. קשה להאמין שישנם בתוכנו עבריינים המוכנים בעת הזו לפגוע בשמה הטוב של ההתיישבות ולהכתים את כולנו. מעשה הנבלה פוגע בעת הזו הן בפעילות הצבא המשטרה וכל כוחות הביטחון המבקשים בימים אלה לסייע לתמוך ולהרגיע את כלל אזרחי ישראל".

הרב דרוקמן קורא לכוחות הביטחון לאתר את המפגעים ולהענישם במלא חומר הדין.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה ששני נערי גבעות הבחינו אמש בשלושה אנשים, שני פלסטינים וערביה ישראלית מחיפה, שהקימו אוהל סמוך למתחם הבידוד בו הם שוהים. לאחר זמן קצר הגיעו למקום כ-20 נערי גבעות, שתקפו באבנים ובגז מדמיע את השלושה.

לפי התחקיר הראשוני, הם בעטו באישה הערביה בבטן והיא התעלפה ופונתה לבית החולים סורוקה במצב קל. לאחר מכן הציתו נערי הגבעות את שני הרכבים.

גורם ביטחוני בכיר מסר בתגובה לאירוע כי אנחנו נמצאים כפסע מנפגעים בנפש. לדבריו, "טרור נגד לוחמי מג"ב ביצהר, טרור נגד בני מיעוטים חפים מפשע הלילה במצוקי דרגות - זו היא הכרת התודה של פעילי הגבעות למדינת ישראל על הטיפול בהם בזמן משבר הקורונה. זוהי עוד הוכחה שמדובר בקבוצה אלימה, קיצונית וגזענית אשר משליטה טרור בכל מקום בו נמצאת. כוחות הביטחון ימצו את הדין עם המעורבים".