אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' לתמותה המוגברת מקורונה בקרב קשישים המתגוררים בבתי אבות ודיור מוגן.

סדצקי הסבירה כי בלתי אפשרי לבצע בידוד חברתי מוחלט בבתי האבות, וטענה כי לא היה מחדל, "יש פה מצב שהוא מצב קשה, מורכב ומסובך, ברור שאפשר לעשות יותר".

בהמשך הראיון התייחסה פרופ' סדצקי להחלטות שצפויות להתקבל ביום ראשון בנוגע לתחילת הסרת הסגר שבו נתונה ישראל מזה מספר שבועות.

"אני חושבת שביום ראשון כן יקרו דברים אבל צריך לראות בדיוק מה. בעיני המעגל הראשון שצריך לחזור זה חלק משוק העבודה, במיוחד עובדים משרדיים", ציינה סדצקי.

סדצקי הסבירה שמדובר באתגר מורכב, "הנקודה היא איך עושים שחרור בלי לשחרר בגלל זה את התחבורה, בלי לשחרר את מערכת החינוך, בלי לשחרר את מה שקורה לנו בתרבות ופנאי".

לדבריה, "החיים הם מאוד לא פשוטים בצל הקורונה אבל בסיכומו של דבר אנחנו שיטחנו את העקומה. לבי יוצא לכל מי שנפגע מהמחלה, אבל יחד עם זאת אנחנו נמצאים במצב טוב. זאת תהיה אומנות מאוד דקדקנית".

לנוכח הדברים נשאלה סדצקי על החזרת מערכת החינוך לפעילות והשיבה "אנחנו עדיין לא שם בכלל. יכול להיות שנפתח כיתות מסוימות, אולי לאוכלוסיות קטנות".

בעקבות הטענות על זמן ממושך שלוקח עד שחוזרות התשובות לבדיקות קורונה אמרה סדצקי: "אין לנו נתון מדויק על הנושא הזה".

סדצקי הצטרפה לטענות על מיעוט נשים בתפקידי מפתח השותפות לדיונים בנוגע לאסטרטגיית ההתמודדות עם הקורונה, "אני בפירוש מרגישה שחסרות נשים בצמרת משרד הבריאות. אני כל הזמן מוצאת את עצמי כאישה היחידה בדיונים"