צוות רפואי בצרפת
צוות רפואי בצרפתצילום: רויטרס

צרפת היהודית ממשיכה ללקק פצעי הקורונה: הרב סעדיה בן חיון זצ"ל, ראש ישיבת חכמי פרובינציה ומחשובי הרבנים וראשי הישיבות בצרפת, נפטר בערב החג בנגיף הקורונה. בן 75 שנה היה בפטירתו.

תלמידיו הכואבים ספדו אחר לכתו. "העיר מרסיי איבדה את מנהיגה הרוחני שהיה ידוע במסירותו לקיומה וחיזוקה של הישיבה במשך רבות בשנים על חשבון צרכיו האישיים הבסיסיים", סיפרו.

עוד אמרו כי "מסירותו לא ידעה גבול. הענווה שלו והפשטות מצד אחד, והמסירות שלו והאהבה לתלמידים ולישיבה, משכו אחריו תלמידים רבים שאותם העמיד בקרן אורה".

הרב המנוח הגיע משטרסבורג למרסיי בשנות השבעים ויחד עם קבוצת אברכים הקימו והיו הגרעין של הקהילה החרדית, שם פעל רבות לביסוס ופיתוח כל צרכי הקהילה. כמו כן פעל רבות בסמינר לבנות ומסר שם שיעורים.

גם בארצות הברית החרדית ספרו נפטרים בערב החג והזדרזו להביאם לקבורה עוד לפני השקיעה וכדי שלא להלין את המת לאורך החג הנמשך בחו"ל יומיים - עד הערב.

בין הנפטרים: הרב יעקב יצחק אייכורן זצ"ל מברוקלין, בן 98, ששימש שנים רבות כר"מ בישיבת 'תורה ודעת' בשכונת קינגסטון שבברוקלין והרב גדליה סלומון מבורו פארק שהיה נשיא בית יעקב וחבר ועד הנשיאות של בית מדרש גבוה לייקווד.