שמעון מזרחי וברתומיאו. היורוליג תחודש?
שמעון מזרחי וברתומיאו. היורוליג תחודש?צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

"אנחנו רוצים לחדש את הפעילות, כנראה שזה יהיה בלי האוהדים. נעשה את זה ברגע שהתנאים הבריאותיים והנלווים לכך יאפשרו זאת", כך התחייב היום (חמישי) מזכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו במסיבת עיתונאים אינטרנטית מיוחדת.

ברתומיאו אמר כי כמובן שהפיינל-פור שאמור היה להתקיים בקלן שבגרמניה ב-24 במאי לא ייערך במתכונתו המקורית ובתאריך המקורי אך עם זאת הבהיר כי ראשי המפעל והקבוצות בו נחושים מאוד לחדש את הפעילות כבר בקרוב מאוד.

"לא נסכן את הבריאות של אף אחד מהנוגעים בדבר", ציין ברתומיאו שהוסיף כי יחד עם חבריו בארגון הכדורסל האירופי, עבדו אלה על תכניות עבודה ותרחישים נוספים לסיומה של העונה.

בין שלל האפשרויות הקיימות, ציין ברתומיאו אפשרות בדומה להנהלת המפעל המקביל, פיב"א, שהכריזו על קיום פיינל-8 ולא פיינל 4 כמו שהיה נהוג לכל אורך השנים, בכדי להביא לסיום מוקדם ומהיר ככל הניתן של העונה האירופית. "אותם הדברים לגבי היורוקאפ. אולי נחדש את העונה באולם אחד, במדינה אחת ונעשה פיינל 8", אמר המזכ"ל.

“צריך למצוא מדינה שבה יש מתקנים אשר מאפשרים לנו מתן סביבה בטוחה לכולם. יש הרבה אופציות בשלב הזה, אבל מוקדם מדי לדון בכך. אנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי לצאת מהמשבר הזה חזקים יותר. זהו ללא ספק משבר שיעזור לנו לפתור בעיות הקשורות במבנה היורוליג שהיו לנו במשך הרבה שנים".

לסיום אמר ברתומיאו כי העונה לא תחודש בכל מחיר ובכל זמן. "לא נחזור לשחק אם לא נדע ב-100% שבריאות השחקנים והמאמנים שלנו, מובטחת. אנחנו מתנגדים בתוקף לחזור לפעילות בספטמבר או באוקטובר, הדד ליין לסיום העונה הוא חודש יולי".