ברית בין המרפסות - באשדוד

שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן ביקשו במהלך הדיונים שהתקיימו הערב (חמישי) עם ראש הממשלה והשרים, לאפשר לקיים תפילות במניינים של 10-15 אנשים בשטח פתוח, תוך הקפדה על ריחוק חברתי.

דרעי אמר בדיון כי "מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין".

באשר ללימודים בישיבות, הוצע כי במסגרת החזרה ללימודים הכללית תתאפשר גם חזרה של תלמידי הישיבות למוסדותיהם ובתנאי שהתלמידים ישהו בישיבות פרק זמן ארוך, ללא יציאה וחזרה.

'הקורונה תהיה איתנו עוד הרבה זמן'

מוקדם יותר נאם סגן שר החינוך מאיר פרוש בכנסת ודרש את חידוש המניינים תוך הנחיות מגובשות. "אני אומר את זה בצער רב. אני היום בבוקר התפללתי שחרית בבית, בחול המועד התפללתי שחרית בבית, אתמול בחג בבוקר התפללתי במניין של מרפסות, אני לא חלילה בא להתריס נגד ההנחיות שאנחנו צריכים לשמור, אך למה אי אפשר לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא פתרונות?

"ואם יאמרו לי שאין פתרונות, אז אשאל, מדוע עכשיו אנחנו כאן במליאת הכנסת 21 אנשים, שישה חברי כנסת בכל פאה של הכנסת, יו"ר ומזכירות, והתשובה היא שכאשר רוצים לקיים את מליאת הכנסת, מוצאים פתרונות, מדוע שלא יחשבו על פתרונות כיצד ניתן לאפשר להתפלל במניין?''.

לדבריו, ניתן לעגן זאת גם באכיפה ובקנסות. "אני מציע שמשרד הבריאות או כל מי שצריך להכריע, שייקבע קריטריונים ותנאים מגבילים, לדוגמא שבבית כנסת בגודל של 50 מטר, יהיה מותר מספר מסוים של אנשים, בגודל של - 100 מטר יהיה מותר יותר אנשים, וכך הלאה, הכול יהיה לפי מה שיקבעו בתקנות, כאשר במידה וישתתפו יותר מהמותר, הגבאי ייקנס על כך".

"גם בכותל המערבי, נניח שלא תהיה תחבורה ציבורית, אוטובוסים ומוניות לעיר העתיקה, אבל למה אם אנשים רוצים להגיע ברגל, למה לא לתת להם. הכותל המערבי נראה היום כפי שהוא נראה כאשר חוסיין שלט 19 שנה, צריך לחשוב איך עושים את זה בשביל אנשים שזה לחם חוקם להתחיל את הבוקר בתפילת שחרית עם מניין וכך גם, מנחה וערבית".

סגן השר סיים את דבריו בקריאה: "כאן אני מוצא את המקום לבקש מעל במה זו, תחפשו ותמצאו את הפתרונות. אסור לנו לתת שנגיף הקורונה יפגע בכל דבר שבקדושה, שלא יקרה שבכל דבר שיש בו סממן של קדושה, הנגיף מנצח אותנו".