מירי רגב
מירי רגבצילום: הלל מאיר/פלאש90

האם נמצא הפיתרון לסיום העונה בצורה הספורטיבית מבלי לעבור על הנחיות והגבלות משרד הבריאות? בשיחה עם כתבי ספורט, פירטה הערב (מוצאי שבת) שרת התרבות והספורט מירי רגב, על האסטרטגיה והתכנית שלה לגבי סיום העונה והחזרת הספורט לשגרה.

על פי הצעתה של השרה רגב והמשרד בראשו היא עומדת, עונת 2019/20 של ליגות העל בכדורגל ובכדורסל, יגיעו אל סיומן בטורניר מרוכז שיתקיים במקום מבודד ובפרק זמן שבין שבועיים לשלושה. כך יוכלו הליגות הבכירות של ישראל להסתיים בצורה הספורטיבית ביותר, תחת הגבלות משרד הבריאות: "התאחדויות הספורט יחליטו כיצד הן רוצות לסיים את העונות. הקפאה, ביטול, התחלת עונה הבאה בצורה מוקדמת או טורניר. אנחנו יודעים לארגן טורניר כזה. ברגע שהמנהלות יחליטו שהן רוצות כאלה טורנירים, אנחנו נדע איך לעשות את זה".

בנוסף, הציעה השרה רגב לקבוצות לאמן את שחקניהן בקבוצות קטנות תחת המגבלות של משרד הבריאות, עד שהשחקנים יוכלו לחזור לשחק: "אם מתאפשרת תפילה של עד עשרה אנשים במקום פתוח, אין שום סיבה שלא יהיה ניתן להתאמן עד עשרה אנשים במקום פתוח תחת המגבלות הנדרשות", אמרה רגב.

השרה רגב אמרה כי החזרה לאימונים שבשגרה בצורה מלאה עד לתחילת חודש מאי, כפי האולטימטום שהעמיד יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון כדי לא לסיים את העונה בצורה לא ספורטיבית, היא לא דבר ריאלי. "אני אדחף לפעילות קבוצתית של עשרה שחקנים עם כל המגבלות. נהיה מתואמים עם אופ"א ופיב"א. בשום מקום לא הולכים כרגע לקבוצות שמתאמנות בצורה מלאה. גם אני רואה את צער הקבוצות אבל בריאות הציבור גוברת על הכל. אפשר לחלק את המתחמים של הקבוצות לכמה אזורים".

"אופ"א ופיב"א אומרות שנכון יהיה להכריע במגרש. כולם מכירים בזה. כל טורניר שנעשה יהיה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אם לא יספיקו שבועיים, נעשה טורניר במשך שלושה שבועות. הטורניר יהיה על פי כל כללי הבידוד. נדבר איתם ברגע שהמנהלות יגידו לנו שהם רוצים טורנירים כאלה".

"יכול להיות שבסופו של יום המנהלות יחליטו שאין ליגה. אני מכבדת את ההחלטות המקצועיות של המנהלות. נעשה את כל מה שניתן מול משרד הבריאות כדי לאפשר את סיום העונה. נפעל כדי למצוא מחנה מבודד. הטורניר הזה יהיה כמובן בלי קהל".

לסיום אמרה השרה רגב כי "ככל שנתקדם עם פתיחת המשק, נדע להתקדם עם הספורט. הספורט חשוב גם לראש הממשלה".

מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי אמר בשיחה עם כתבי הספורט כי "אנחנו מעריכים שליגת הכדורגל יותר נחושה לסיים בגלל העניין התקציבי ולכן הסוגיה הזו על הפרק. ככל שהם יחליטו שהם מעוניינים בזה, אנחנו נתקדם. יש עוד כמה חלופות כמו שמדברים בכדורסל על הקדמת העונה הבאה לתחילת חודש יולי".

באשר לפגיעה הכלכלית בקבוצות, אמרה רגב: "אנחנו המשרד הראשון שפנה לחשב הכללי לפני חודש וחצי והבנו שצריך לעשות קרן ייחודית שתיתן מענה לתרבות ולספורט. עשינו עבודה מצוינת והחשב השתכנע. החשב הקים קרן ייחודית של 200 מיליון שקל שתיתן מענה לכל הקבוצות שצריכות לדווח על הנזקים שלהם. הקרן הזו תיתן מענה לצרכי הספורט. עשינו את הכל כדי למנוע קריסה של הקבוצות משום שאנחנו מבינים שכאשר תהיה חזרה לליגות, יידרשו תקציבים".

במנהלת הליגה בכדורגל הגיבו לדברי השרה רגב ואמרו כי "ראשית אנו מבקשים לברך את השרה מירי רגב על הודעתה לעניין הקמת קרן פיצוי לקבוצות המקצועניות הנמצאות במשבר כלכלי כבד, ועל ההבנה כי העונה חייבת להסתיים בצורה ספורטיבית ועל כר הדשא".

לגבי הדד-ליין והאולטימום שהציבו באשר לסיום העונה בצורה ספורטיבית בכפוף לאימונים מלאים בתחילת חודש מאי, אמרו במנהלת הליגות בכדורגל כי "אנו עומדים בקשר רציף עם פרופ' גרוטו לעניין ההיתר לחזרה לאימונים קבוצתיים מלאים, כאשר למשרד הבריאות מובן כי החלטתם בנושא זה, חייבת להתקבל עד תחילת חודש מאי".