מסכה
מסכהצילום: איסטוק

מסיבת העיתונאים שערך אמש (מוצאי שבת) ראש הממשלה והודעת משרד הבריאות שפורסמה בעקבותיה עוררו זעם רב בקרב שרי הממשלה שטענו שראש הממשלה והדרג המקצועי מתייחסים אליהם כחותמת גומי.

במהלך הישיבה דרשו השרים להיות מעורבים בגיבוש התיקונים לתקנות שעת החירות ולהשפיע על הנוסח הסופי באופן משמעותי יותר, וכך התקבלו מספר שינויים.

אחד השינויים עליהם הוחלט הוא שינוי מספר המשתתפים המקסימלי בתפילה במניין בחוץ, לפיו יעמוד המספר המקסימלי על 19 מתפללים ולא על עשרה כפי שהתבקש תחילה.

את השינוי יזם השר בצלאל סמוטריץ' אשר מסר הבוקר כי הוא "קורא לכל מי שישתתף במניין לשמור על ההנחיות באופן המחמיר ביותר כדי למנוע חלילה הדבקות נוספות".

עוד הוחלט כי הקנסות על עבירה של אי נשיאת מסיכה במרחב הציבורי ואי חבישת מסיכה במקום שבו היא נדרשת יוקטנו מ-500 שקלים ל-200 שקלים, וכי לפני מתן קנס תינתן אזהרה.

ההחלטה על הקטנת הקנסות התקבלה בעקבות דרישת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אשר טען כי עדיין קיים מחסור במסכות בשוק ועל כן הקנסות שנקבעו אינם סבירים.

נציין כי בהודעה המשותפת שפרסמו הבוקר משרד ראש הממשלה ומשרדי האוצר והבריאות נקרא הציבור להקפיד על שמירת ההנחיות בגרסתן החדשה.

מנכ"ל משרד האוצר: מומלץ לעבוד מהבית

"ההתמודדות עם נגיף הקורונה עודנה נמשכת ולכן לצד ההקלות יש להמשיך ולהקפיד על לבישת מסיכות בשהייה מחוץ לבית מעל גיל 6, שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, רחיצת ידיים מספר פעמים ביום, וכן על יציאה מהבית למרחק של עד 100 מטרים למעט בכדי לקיים את הפעולות המותרות. שמירה על ההנחיות ושותפות הציבור תאפשר לכולנו להמשיך ולבלום את נגיף הקורונה בישראל ובכך לקדם הקלות נוספות בעתיד הקרוב בהתאם לירידה בהיקף התחלואה", נמסר.