רזבוזוב. יזם את הדיון בכנסת
רזבוזוב. יזם את הדיון בכנסתצילום: פלאש 90

דבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, הבוקר (ראשון) בוועדת הקורונה של הכנסת, לפיהם הוא "מעריך שלא יהיה פה ספורט מקצועני בחצי השנה הקרובה", גרמו לתגובות סוערות בעולם הספורט הישראלי ולא רק.

כבר בזמן הוועדה שהתקיימה לאור בקשתו של ח"כ יואל רזבוזוב, הגיב יו"ר הוועדה ח"כ עופר שלח לגרוטו כשאמר לו כי הוא קיצוני מדי. "אני בטח לא צריך לומר לכם את הנזק הבריאותי והנפשי שיצטבר כתוצאה מאי פעילות ספורטיבית בחצי השנה הקרובה".

ח"כ שלח אמר לגרוטו כי "עד עכשיו אתם לא נותנים פתרונות טובים. אין שום סיבה שהחלטות לגבי הספורט העממי לא יתקבלו עכשיו. לא שמענו שום הסבר מניח את הדעת שגם ההגבלות הקיימות לא יאפשרו לאנשים להתאמן בשטחים הפתוחים".

גם יוזם הדיון, ח"כ יואל רזבוזוב הגיב בחריפות לדברי גרוטו כשאמר: "ספורט זה משהו גדול שצריך לתכנן בו מראש. התכנית בנושא הספורט כפי שהוצגה על ידי השרה רגב, רק אחרי לחץ פוליטי, מלאת חורים. אין שום תשובה וודאות בשום נושא לאף אחד, לא לענפי הספורט המקצועיים ולא לחובבניים".

ח"כ מיקי חיימוביץ', גם היא ממפלגת כחול-לבן הוסיפה כי "צריך לתת לספורטאים להמשיך להתאמן ולבדוק את האפשרות להגדיר את ספורטאי העילית כחיוניים. גם בדיון הזה מסתמן שהנושא נופל בין גופים ואנשים שונים ונראה שאין כתובת".

בינתיים, בעולם הספורט גם כן לא נותרו אדישים לדבריו הקיצוניים של פרופ' גרוטו והגיבו בזלזול רב לדברים שאמר.

בין אמירות של שלל גורמים בספורט הישראלי על כך שלפרופסור גרוטו אין מושג בהשלכות של מה שאמר ובטח שלא הבנה בסיסית בעולם הספורט, היו גם כאלה שלא התביישו להגיב באופן פומבי.

שוער בית"ר ירושלים, איתמר ניצן היה הראשון להתייחס מבין הספורטאים כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איזה נחמד זה לשחרר הצהרות מפחידות לאוויר, לדכא ולהבריח אנשים, כי היי זה רק ספורט וחיים של מאות אלפים לא תלויים בזה..". חברו לקבוצה, עידן ורד הגיב וכתב: "אין צורך להתייחס לכל אמירה. המצב בספרד הרבה יותר גרוע והם מכוונים לחזרה בסוף מאי, כמובן ללא קהל".

גם הבעלים של הירושלמים, משה חוגג הגיב באופן פומבי לדברי פרופסור גרוטו כשאמר: "אני קורא לראש הממשלה ולשרת הספורט להקים ועדה לטיפול בספורט הישראלי בתקופת משבר כל כך חמורה. יש כאן ענפים שלא ישרדו אם המדינה לא תבין את ההשלכות".

"כדורגל זה לא רק שחקנים, אלא גם עובדים מסביב, ספקים ואלפי אנשים שמתפרנסים במישרין או לא במישרין מהענף. הספורט הישראלי הוא אחד מהאלמנטים החשובים שיש גם לקהל האוהדים וגם לדור הצעיר שגדל ומתחנך בקבוצות הספורט ובענפים השונים".

הדברים של גרוטו תפסו את ראשי מנהלת ליגת ווינר סל בהפתעה גמורה, בזמן שהתכנסו לישיבה שנקבעה מראש לנוכח המשבר הכלכלי והעתיד הלוט בערפל לגבי המשך העונה.

במנהלת אמרו כי ישנה תמימות דעים לגבי החשיבות של חזרה לפעילות ולמשחק בהקדם האפשרי, אך ההודעה של פרופסור גרוטו ניפצה את תקוותיהם לרסיסים וקשה יהיה לראות כיצד עונת 2019/20 תשוב להתקיים על הפרקט.

"היום התקיימה ישיבת ועדת מנהלת של ליגת ווינר סל, כל חברי ועדת המנהלת סבורים שאם תהיה אפשרות להמשיך את העונה הנוכחית, יש לעשות זאת אך עם הכרזת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בוועדת הקורונה הרי מסתמן כי הדבר יהיה בלתי אפשרי וחבל".

במנהלת אמרו כי הישיבה התקיימה לאחר שקיבלו מסרים ממשרד התרבות והספורט ומהמנכ"ל יוסי שרעבי, וההודעה של גרוטו חידדה כי המשרדים לא מסונכרנים ביניהם ואין סדר והחלטה מי הסמכות העליונה ומי הוא הקובע בנושא. "אנו מקווים שהתנאים הרפואיים ישתפרו כך שמשרד הבריאות יוכל לשקול מחדש את החלטתו", נכתב בהודעת המנהלת.

עוד אמרו במנהלת כי גם נושא הכספים עלה לדיון, וכי הם הודיעו למשרד הספורט שהם דורשים לקבל בחזרה את הכספים המגיעים להם בגין ההפסדים בעקבות משבר הקורונה. "הודענו למשרד הספורט כי במידה ולא נקבל את הכסף יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקבוצות להמשיך את העונה הנוכחית ו/או לפתוח את העונה הבאה".

עוד דנו בישיבה על המצב הכספי של המנהלת, על הקיצוצים שנעשו וכן על תוכנית המשחקים המוצעת לליגה לעונה הבאה. "בכל מקרה אנו חושבים כי יש להקדים את פתיחת העונה הבאה במידה והדבר יתאפשר ולהוסיף משחקים".