וידאו קונפרנס
וידאו קונפרנסצילום: ISTOCK

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, חתם על צו מיוחד המאפשר לבצע טקסי נישואין מקוונים באמצעות אפליקציית זום או אפליקציות אחרות.

מעל 13 אלף בני אדם מתו מקורונה בניו יורק. קומו הודיע בשבוע שעבר על הארכת צעדי החירום והסגר עד ל-15 במאי.

על פי הצו של קואומו, זוגות שתיכננו את חתונתם עד ה-15 במאי יוכלו להגיש בקשה לבצע את טקס הנישואין אונליין, ופקידי העירייה יוכלו לערוך את הטקס באופן מקוון.

"אני מוציא צו מנהלי המאפשר לניו יורקרים לקבל תעודת נישואין מרחוק ומאפשר לפקידים לערוך טקסים באמצעות ועידת וידאו", אמר המושל קואומו וגם התלוצץ: "ההחלטה אומרת כי כעת אין שום תירוץ לזוגות שלא להתחתן. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות הזום, כן או לא?".

הודעת המושל קואומו גררה תגובות רבות ברשתות החברתיות. חלק מהגולשים תהו מדוע זוגות יעדיפו להתחתן בטקס מקוון ללא בני משפחותיהם וחברים, בעוד אחרים העבירו ביקורת על החלטת המושל להעניק אפשרות לבצע חתונות אונליין במקום להעניק עדיפות להחלטות חשובות יותר הנוגעות לחייהם של תושבי ניו יורק.

עם זאת, היו כאלו שהצביעו על היתרונות שיעניק קיום טקס הנישואין כעת למרות המגבלות, כמו לדוגמא לאפשר לזוגות לחלוק ביטוח בריאות משותף.

ניו יורק מצטרפת בכך גם לאיחוד האמירויות הערביות, שהודיעה לאחרונה כי זוגות מאורסים יוכלו לקיים את טקס הנישואין שלהם אונליין, ומשרד המשפטים הקים אתר מיוחד בו יוכלו הזוגות להגיש את המסמכים הנוגעים לנישואיהם.