צה"ל חילק 2.5 מיליון חבילות מזוןדובר צה"ל

הסגר שהוטל על בני ברק וירושלים יסתיים הערב (ראשון) בחצות, וראשי הערים התחייבו כי לפחות מחצית מהחולים הנותרים בערים יועברו למלוניות עד סוף השבוע.

לאור זאת, משרד הבריאות יגבש מתווה חדש להקלה על הסגר בשתי הערים. דיון בנושא יתקיים מחר בבוקר.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שוחחו ''לאור נתונים ראשוניים מעודדים בערים בני ברק וירושלים עם סימנים ואינדקציות חיוביים''.

לאחר שראשי הערים בני ברק וירושלים התחייבו להוציא לפחות מחצית מהחולים הנותרים בעיר לבתי מלון עד סוף השבוע, הוחלט במשרד לגבש מתווה מקל על הערים על מנת להקל את הסגר שיסתיים הלילה בחצות.

נציין כי מספר חולי הקורונה בישראל עומד על 13,491 בני אדם. מניין הנפטרים עומד על 172. לפי נתוני משרד הבריאות ישנם 146 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 109 מונשמים. מספר החולים הקשים ירד ב-9% ביממה האחרונה. 142 חולים מאושפזים במצב בינוני. 3,754 ישראלים החלימו מקורונה.

בתוך כך, שר החינוך רפי פרץ (ימינה) הודיע הערב בראיון לחדשות 12 כי "לא יהיה מנוס מהארכת הלימודים בחודש יולי. לא יכול להיות שכולם יעבדו והמורים יצאו לחופש". בהמשך הסביר שבחודש אוגוסט חופשת הקיץ תימשך כרגיל.

השר פרץ הציג את המשך התנהלות מערכת החינוך במשבר בפעימה הבאה של ההקלות במשק: "רוצים שגני הילדים ייפתחו במסגרות קטנות של 7-8 ילדים בכל גן, בפיקוח ובהנחיה. עוד הוסיף: "כיתות א-ג יילמדו ב-4-5 ימים בשבוע וכיתות ד-ו פעמיים עד שלוש בשבוע - שאר התלמידים ימשיכו בלמידה מקוונת".

בנוגע להצהרה של הסתדרות המורים על כך שיסכימו ללמד בחופשת הקיץ 9 ימים בלבד, אמר שר החינוך: "יש מתווה שהאוצר קבע, ויש מתווה שההסתדרות רוצה - אנחנו כמשרד צריכים להיות הקו המחבר ולקבוע מתווה מאוזן שיחבר בין הצדדים וינסה למצוא את הקו המחבר שיתן אפשרות שגם מורה ידע שהוא מקבל את השכר - אבל לא את כל השכר".

מנכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הגיבה בזעם על הכוונה לקצר את החופש הגדול. "לא נוסיף יום אחד של עבודה ביולי על חשבוננו‎", הכריזה בן דוד ודרשה ממשרד האוצר לממן בתי ספר בקיץ, לא על חשבון ימי החופש של המורים.

"לא מסכימים עם שר החינוך לגבי הלימודים ביולי", זעמה בן דוד. "אף אחד לא מבין מה נדרש מציבור עובדי ההוראה כדי ללמד מרחוק".