'משאית האילנות' של ביתר עילית
'משאית האילנות' של ביתר עיליתצילום: ביתר עילית

אילן אילן, במה אברכך: 'משאית האילנות' – זהו הכינוי שקיבלה המשאית שהסתובבה בשבוע האחרון ברחבי ביתר עילית כשעליה אילנות מלבלבים ומהודרים ובמטרה לזכות את תושבי העיר הנצורים ב'ברכת האילנות' הנאמרת בימים אלה.

מדובר במיזם ייחודי של עיריית ביתר עילית. במסגרת המיזם, צוותי העיריה פעלו כדי להביא את האילנות המיוחדים שאין בהם חשש ערלה ואין חשש של עציץ שאינו נקוב. האילנות שהובאו היו נקובים מרגע נטיעתם בהידור הילכתי.

עשרות אלפי תושבי העיר בירכו את ברכת האילנות כשהמשאית עברה ליד ביתם, כאשר על המשאית נתלה מבעוד מועד שלט באותיות מאירות עיניים עם הברכה הנאמרת.

במהלך ימי חול המועד עברה המשאית בעיר כשהיא מלווה במוזיקה חסידית ומשמחת.

השבוע, הוכנה מוזיקה ווקאלית, ורמקול מיוחד שהכריז על בואה של המשאית. עשרות אלפי תושבים יצאו אל המרפסות ובירכו בכוונה את 'ברכת האילנות'.

בשל פניות של תושבים מהעיר שנמצאים בבידוד בבתי החולים הייעודיים לחולי הקורונה, נענה ראש העיר מאיר רובינשטיין לפניה וביקש מצוותי העיריה להכין את המשאית למסע בין בתי החולים השונים בהם מאושפזים חולי הקורונה.

ביום שלישי הקרוב, כ"ז בניסן, תעבור המשאית ביעדים הבאים: בשעה 11:00 בבית החולים הדסה עין כרם, בשעה 12:00 בבית החולים שערי צדק. בשעה 13:00 בבית החולים הדסה הר־הצופים, בשעה 14:00 בבית החולים פרימה פאלאס (לשעבר מלון המרכז) ובשעה 15:00 יושלם המסע עם ביקור במלונית המבודדים במעלה החמישה.

"זיכינו את עשרות אלפי תושבי העיר בברכת האילנות, ואין סיבה שייגרע חלקם של התושבים שנמצאים במלוניות ובבתי החולים. המיזם המבורך הזה ייתן מענה גם לחולים רבים שאינם תושבי העיר, שיוכלו לברך בהידור רב על האילנות, ולקיים את המצוה שבימי שגרה קל מאד לקיימה, אבל בימים אלו, קיומה מורכב יותר", אמר ראש העיר מאיר רובינשטיין.