הר הרצל
הר הרצלPhoto by Miriam Alster/Flash90

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, עומד מאחורי המלצתו למנוע עלייה לקברי הנופלים בבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מחשש להידבקות בנגיף הקורונה.

"אני לא ישן בלילות, אבל אני שלם עם ההחלטה", אמר בן שם לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב גילה, "בושה וחרפה. מהבוקר אני מקבל סמסים והודעות נאצה. קוראים לי היטלר בגלל שאני ממליץ על סגר".

האזינו לריאיון בכאן רשת ב:

"התייעצנו עם שר הביטחון וקיבלנו החלטה פה אחד ששר הביטחון ימליץ על סגר. 75% מהמשפחות השכולות הן מעל גיל 67 ואומרים לכולם להישאר בבית. יש לנו 6,000 משפחות מעל גיל 80. מי ייקח אותם לבתי הקברות? קיבלנו את זה בלב כבד".

הוא מתח ביקורת על משרד הבריאות, ''שמענו שמשרד הבריאות שוקלים הקלות בסגר ולתת למשפחות לעלות לבתי הקברות. זה טמטום. במותם ציוו לנו את החיים זו לא קלישאה. אנחנו רוצים שהמשפחות ימשיכו לחיות, אבל לצערי משרד הבריאות יוצא בהודעה סותרת למה ששר הביטחון הולך להודיע, משלים את המשפחות.

''זה מזעזע. יש 4,000 קברים בהר הרצל, 3,500 בקריית שאול. למי תתן לעלות? תהיה מלחמת עולם. ארבעה אנשים בכל משפחה גרעינית זה כבר 20 אלף איש. אני פונה לראש הממשלה שיודיע על סגר. הוא ואני נשמש דוגמא", הבטיח בן שם.

נתב"ג - שקט וריקשריה לוטן, רשות שדות התעופה