"העם הוא הריבון" - הפגנת 'אם תרצו' מול בג"ץ

מאות בני אדם השתתפו הבוקר (שני) בהפגנת מחאה נגד דיקטטורת בג"ץ שהתקיימה מול בית המשפט העליון בירושלים בהובלת תנועת "אם תרצו".

בין הקריאות שהשמיעו המפגינים היו "גונבים לנו את הדמוקרטיה, "העם הוא הריבון", "אתם בושה" וכן "פה זה לא איראן". הדוברים בהפגנה היו עו"ד אילן צילאון, עו"ד שמחה רוטמן ויו"ר "אם תרצו" מתן פלג.

משתתפי ההפגנה מחו על כך שבית המשפט חצה קו אדום ומתערב בסדר יומה של הכנסת בניגוד לחוק.

אורלי לב, פעילה חברתית שהשתתפה במחאה, אמרה "נמאס לנו ללכת לבחור לכנסת ובפועל מי ששולט פה אלה השופטים. אנחנו נמצאים במצב קיצון בו השופטים שוכחים שהם לא נבחרי ציבור. בית המשפט כופה עלינו את פסיקותיו ההזויות בכל אורחות החיים. הגיע הזמן שיפסיקו לגנוב לנו את המדינה. עם ישראל לא הולך לשתוק על המצב הזה. אנחנו נצא כל הזמן ונפגין נגד בג"ץ עד שיהיו שינויים ברורים."

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", טען "שופטי בג"ץ העמידו עצמם כמושלי-על של מדינת ישראל וחובה על כל אזרח לזעוק על כך. מה שהחל בביטול חוקים סיטונאי והתרחב להתערבות גסה בניהול לוח הזמנים של הכנסת במקרה יולי אדלשטיין, הגיע היום למצב בו נבחרי ציבור לא מסוגלים לסיים משאים ומתנים מפני שכל הזמן נשאלת השאלה האם העריצים המשפטיים יקבלו את המנחה. החלום הציוני אשר שאף לעצמאות יהודית במדינה דמוקרטית הולך ונגוז בגלל אותם שופטים אנטי דמוקרטים, נאורים בעיני עצמם אשר מנותקים מן העם. על שופטי בג"ץ לזכור שפה זה לא איראן."