כניסה לנקודת בידוק לנגיף הקורונה בניו יורק
כניסה לנקודת בידוק לנגיף הקורונה בניו יורקצילום: REUTERS/Andrew Kelly

התקרית בין כתב הג'ואיש אינסיידר החרדי יעקב קורנבלו לתושבים חסידיים שהחליטו על דעת עצמם לפתוח את אחד מבתי הכנסת בבורו פארק ממשיכה להכות גלים בשכונה.

קונבלו דיווח למשטרה על החסידים שפרצו לבית כנסת בברוקלין והתפללו בניגוד להנחיות. הדבר הובא לידיעת הממשל המקומי שהתבטא בחריפות נגד המתפללים, וגם התקשורת המקומית סיקרה זאת בהרחבה.

בראיון לערוץ 7 מסביר י', חסיד ותושב המקום, את הרקע לתקרית. "קודם כל צריך להבין שרוב מוחלט מקרב האוכלוסיה החרדית-חסידית בברוקלין נצורה בבתים ומתפללת במרפסות. בתי הכנסת באופן כללי סגורים על מנעול ובריח", הוא מספר.

לדבריו, הנוהל הזה קיים בכל המגזרים בקהילה החרדית - זאת למרות שאין הנחיה חוקית לעשות זאת ואין אף יכולת לאכוף אמיתית לאכוף אותה באמצעות המשטרה ולהגיש כתבי אישום.

"ההמלצות הן לסגור את כלל בתי הכנסת וכך אכן נעשה. אולם בשונה מישראל, כאן, פתיחה של בית כנסת אינה הפרה של החוק אלא המלצה. הסיבה היא שבעיני הממשל המקומי, לא ניתן להפלות בין פתיחת בית כנסת לפתיחת מכולת או שאר חנויות המזון", הוא טוען.

בדבריו הוקיע את החסידים הללו שלדבריו "מסכנים חיים" ומעשיהם "מנוגדים לעמדת כלל האדמו"רים ורבני המקום".

עם זאת, הסביר את הרגישות הגלומה בהלשנה. "הפחד הגדול שלנו הוא שמחיר האנטישמיות שתתפתח לאור הפרסום יתורגם לחיי אדם" הוא אומר.

לדבריו, "בישראל, גם אם מתפתחת שנאה והסתה נגד האוכלוסייה החרדית, אין חשש שאחות חילונית בבית החולים תנתק חרדי מאקמו מרוב שנאה. ערך חיי אדם בישראל הוא גבוה לאין ערוך מאשר בארה"ב. הפחד שלנו הוא שאחות בבית החולים הקוראת את הכותרות נגד החסידים הללו, תנתק חולה חרדי מרוב כעס ותגרום לו למות".

"זו הסיבה שלפני שרצים להלשין על מפרי חוק - צריך לחשוב פעמיים. לפעמים הכוונה טובה - להציל חיי אדם - אבל בעקיפין אפשר לגרום חלילה למוות מיותר אחר. זו דילמה שאין לי מושג כיצד פותרים אותה", הוא אומר.