מהגרים בגבול מקסיקו-ארה"ב
מהגרים בגבול מקסיקו-ארה"בצילום: ISTOCK

בציוץ שפירסם בחשבון הטוויטר שלו הודיע הנשיא דונלד טראמפ כי החליט לחתום על צו נשיאותי המונע באופן זמני כניסת מהגרים לארה"ב בעקבות התפרצות הקורונה והרצון שמור על מקום עבודתם של אזרחי ארה"ב.

בהודעת טראמפ נמסר כי "לאור ההתקפה של האויב הבלתי נראה, כמו גם הצורך להגן על משרותיהם של אזרחי ארה"ב הנפלאים, אני אחתום על צו ביצוע להפסקה זמנית של ההגירה לארה"ב".

הודעתו של טראמפ הגיעה לאחר שהבית הלבן טען כי "שיא המגיפה מאחורינו" וארה"ב יכולה להתחיל לפתוח את הכלכלה בצורה מדורגת. במהלך החודש האחרון בלבד הצטרפו מעל 20 מיליון אמריקאים למעגל האבטלה ששבר את שיא כל הזמנים בארה"ב.

עדיין לא ברור אילו מהגרים יושפעו מהחלטתו של טראמפ לעצור כניסת זרים לארה"ב, כאשר כבר בחודש שעבר עצר הממשל האמריקאי את הטיפול בבקשות לויזה, כולל מצד מהגרים שביקשו להיכנס לגבולות ארה"ב.

מאז התפרצות המגיפה בארה"ב, הוטלו הגבלות קשות על כניסת תיירים ממדינות אירופאיות שנפגעו בצורה קשה מהקורונה ומסין. היחידים שהותרה כניסתם הם אנשים שקיבלו ויזת עבודה בארה"ב, סטודנטים ואנשי עסקים שהגיעו לצורך עבודתם לארה"ב.

בשבועות האחרונים נעשה שימוש גם בכוחות צבא מתוגברים על מנת לגרש אלפי מהגרים מגבול ארה"ב – מקסיקו שביקשו להיכנס לתחומי ארה"ב.