עופר שלח
עופר שלחצילום: קובי ריכטר/TPS

ח"כ עפר שלח, מבכירי מפלגת "יש עתיד", פרסם אחר הצהריים (שלישי) פוסט בפייסבוק, בו תקף בחריפות את בכירי "כחול לבן", הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי.

בפוסט סיפר שלח על אירוע שהתרחש בתקופת מערכת הבחירות, במהלכו שינו גנץ ואשכנזי את כעמדתם בסוגיית הריבונות בתוך זמן קצר.

"יומיים לפני שהוצגה תכנית המאה בוושינגטון, התכנס הקוקפיט של כחול לבן, זכרו ממש לא לברכה, לדון בעניין. שלושה אנשים בחדר היו נגד סיפוח חד צדדי: לפיד, גנץ ואשכנזי. בוגי יעלון היה בעד, ארבעה ימים אחר כך התכנס אותו פורום: יאיר נשאר נגד, בוגי נשאר בעד. ככה זה ביחס לנושא שבלב הוויכוח שלנו כבר 53 שנים. יש לך דעה שאתה לא משנה בארבעה ימים", ציין שלח.

"אבל בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ״לים? התהפכו כמו חביתות. נסיעה אחת לוושינגטון וחשש שאיזה ציבור מדומיין שבקולותיו חשקו חושב אחרת, העיפו אותם 180 מעלות מאמונתם הבסיסית, שבאה לידי ביטוי בתמיכה במסמך המכון למחקרי ביטחון לאומי, ובעמדה שנקטו לפני פחות משבוע", הוסיף.

"היתה לי אז שיחה לא פשוטה עם אשכנזי. בשלב מסויים שאלתי אותו מה דעתו האמיתית בעניין. הרמטכ״ל לשעבר גימגם. לא פלא: שמונה שנים מסיום כהונתו, פעם ראשונה שמישהו דורש ממנו להביע דעה. בסוף אמר לי שצריך לנצח בבחירות", סיפר שלח.

"אלה שני האנשים שנתנו אתמול לנתניהו, האיש שלא ניצח בבחירות שלוש פעמים, את ההישג הפוליטי של חייו: ממשלה בשליטתו מלא מלא, זכות החלטה או סינדול של המעט שהשאירו בידיהם, חסינות מהדחה עד תום משפטו ויכולת להשפיע על זהות שופטי העליון אם יגיע לשם בערעור, וכל התפקידים הביצועיים האמיתיים בישראל, בוודאי ביחס לקורונה. אלה שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין", חתם שלח את הפוסט.