בכפר הנוער הדתי הודיות שבגליל התחתון לא התייאשו מביטול הטקס השנתי של יום השואה בעקבות משבר הקורונה.

עשרות ניצולי השואה שמצויים בקשר קרוב עם תלמידי הכפר והצוות החינוכי צפו אמש (שני) בטקס בסלון ביתם.

ניצולי השואה משתתפים בשנים האחרונות בטקס לציון יום השואה שנערך בכפר כשבני הנוער מנצחים על הביצוע והתכנון של הטקס תוך חשיבה מרובה ויסודית.

הטקס בכפר מתייחד בחשיבותו הודות לעובדה כי כל חניך נמצא בקשר ישיר ומלווה לאורך השנה ניצול שואה. החניכים והחניכות מעניקים להם חברה ומסייעים להם רבות בצרכים שונים מקניות, ליווי לבדיקות, וסתם שהייה משותפת, כאשר ניצולי השואה מחוברים לכפר הנוער וחשים בו כבחייק המשפחה.

אמש כידוע, בדומה לשאר הטקסים ברחבי הארץ, לא ניתן היה לבצע את הטקס במקומו הקבוע ובמעמד ניצולי השואה. בכפר החלו לבחון אופציות אלטרנטיביות לקיום הטקס בימים האחרונים התקבלה ההחלטה ליצור סרטון שבו מוצגים כלל תכני הערב. הסרטון נשלח לניצולים ביישומון הוואטסאפ והביא להתרגשות רבה מאוד מצדם.

צביה גולדשמיט אחת הניצולות ביקשה להודות לתלמידי הכפר וציינה: "מי היה מאמין שאחוש כל כך נרגשת ביום כזה, על אף שאני סגורה בבית האבות ולא יכולה להשתתף בטקסים ממשיים, נעשה פה דבר גדול מאוד וראוי לכל הערכה".

מנכ"ל כפר הנוער אלי שטיין הדגיש את המחויבות לניצולים ביום הזה: "יש לנו חיבור ארוך ומשמעותי מאוד עם ניצולי השואה לאורך השנים, החיבור מתבטא ומתממש בקיום קשר יומיומי ובפעילות על פי מעגלי השנה מהקפות משותפות, הדלקת נרות משותפת בחנוכה, חגיגות פורים ועוד. אך טבעי שנקיים עמם טקס הנצחה משותף ביום המורכב, הקשה והמהותי כל כך עבורם ועבור תלמידי הכפר שקשורים אליהם מאוד".