"גן סגור - לב שבור": הפגנת גננות מול הכנסת

מאות גננות בגני ילדים פרטיים מפגינות הבוקר (רביעי) מול הכנסת במחאה על השבתת הגנים.

״פקידי האוצר שלחו אותנו אתמול לבקש עוד כסף מההורים שקורסים תחת נטל האבטלה על מנת להשלים את ההפסדים הכבדים- לא ניתן לזה יד״, אמרו הגננות.

בהפגנה משתתפים כמה ארגונים, בהם איגוד הגנים-חיב״ה, איחוד הגנים-להגשים חלומות, אני שולמן, ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל, גנים ברמה אחרת, קבוצת אין גנים אין שגרה והאתר בדרך לגן.

בגני הילדים הפרטיים לומדים כ-77% מהפעוטות בישראל בגילאי לידה עד שלוש. לטענת המפגינים, עד היום לא ניתן מענה ממשלתי ראוי למסגרות הלא מפוקחות והגננות נמצאות בפני שוקת שבורה.

''ההכנסה היחידה שלהן היא תשלומי ההורים ובאותה תקופה הן ממשיכות לשלם הוצאות שוטפות כמו שכר דירה, חשמל, ארנונה, מים, תשלומים על ציוד ועוד", הסבירו מארגני ההפגנה.

נציין כי תשלומי חודש אפריל הוחזרו להורים ברוב מוחלט של הגנים, ובפורום גני הילדים הפרטיים דורשים פטור מלא מארנונה עד חלוף המשבר, הקמת קו סיוע יעודי לגני הילדים לקבלת הנחיות, ליווי והדרכה משפטית, בריאותית ופדגוגית לגני הילדים, והודעה רשמית לפחות שבוע מראש לפני חזרה לשגרה על מנת שיוכלו להיערך בהתאם.

כמו כן הם דורשים פיצוי על התקופה בה הגנים היו סגורים, מימון ימי מחלה לעובד/בעל גן שיחלה בקורונה או ישהה בבידוד במהלך המעבר לשגרה חלקית, פיצוי במקרה של סגירת גן עקב מקרה קורונה, המשך מימון דמי אבטלה או חופשת מחלה של עובדים שאינם יכולים לחזור לעבודה בגן בשל מחלת רקע או גיל, עד ליציאה ממשבר הקורונה.