יתד נאמן
יתד נאמןצילום: פלאש 90

לאחר הפרסום בחדשות 12 אודות חילוקי דעות בין בית הרב קנייבסקי לבית הרב אדלשטיין, דווח הבוקר (ד') בביטאון הליטאי 'יתד נאמן' כי מונו נציגים לתיאום מול הממשלה אודות פתיחת תלמודי התורה והישיבות.

בידיעה הובהר כי מהלך מינוי הנציגים נעשה על דעתם המשותפת של שני המנהיגים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין.

"לאור דעת תורתם, בהוראתם ובהדרכתם של רשכבה"ג מרן שר התורה התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, למצוא פתרונות לפתוח את הזמן בהקדם האפשרי בדרך הבטוחה בחינת חובת שמירת הבריאות, בכלל מוסדות החינוך ובהיכלי הישיבות והכוללים, נתמנו לפעילות זו ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, נציגים מיוחדים, הרה"ג רבי חיים אהרון קאופמן שליט"א יו"ר ועד הישיבות, והרב שמואל ליטוב, מנכ"ל עיריית ב"ב, אשר ידם רב להם בחיזוק עולם הישיבות ובעמידה על זכויות ציבור בני התורה מול גורמי הממשל".

בעיתון נכתב כי לצד החובה לשמור על הבריאות קיימת נחיצות גבוהה לחידוש לימוד התורה בישיבות - אך לטענת העיתון, חיוניות לימוד התורה אינה עומדת לנגד עיניהם של מקבלי החלטות בממשלה.

"לצערם לא זיהו הבנה מספיקה בצורך החיוני של פתיחה מהירה של כלל מוסדות החינוך לפי כללי הבריאות", נאמר בהודעה. "גדולי הדור שליט"א הביעו אתמול מורת רוח מחוסר ההתקדמות המספיקה וביקשו מהנציגים המיוחדים ומחברי הכנסת לעדכן אותם בהקדם האם קיימת התקדמות מעשית שיש בה ממש".

אמש פורסם בחדשות 12 כי הרב חיים קנייבסקי, מי שנחשב למנהיג המשמעותי ביותר בציבור החרדי-ליטאי, חתם על מכתב הקורא לפתוח את תלמודי התורה והישיבות תוך שמירת אמצעי זהירות.

בין היתר נאמר במכתב כי "חוב קדוש שכל מוסדות התורה ייפתחו מיד".

על פי הפרסום, יוזמי המכתב ביקשו לפרסם אותו ביומון הליטאי "יתד נאמן" הנחשב לביטאונה של מפלגת "דגל התורה", אך בהוראתו של הרב גרשון אדלשטיין, מי שנחשב גם הוא לאחד המנהיגים הבכירים בציבור החרדי-ליטאי, המכתב לא פורסם.