איצטדיון טדי
איצטדיון טדיצילום: פלאש 90

שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו שורת פיגועי טרור שתוכננו על ידי חוליית חמאס.

בחודש שעבר נעצרו לחקירת השב"כ שלושה מחבלי חמאס, אשר תכננו לבצע פיגועים בין היתר באצטדיון טדי בירושלים, וכן נגד כוחות צה"ל באזור רמאללה ובנימין.

שלושת המחבלים שנעצרו הם אחמד סג'דיה, בן 27, תושב מחנה הפליטים קלנדיה. ידו נקטעה בעבר בעת ניסיונות להכין מטען חבלה. כמו כן נעצרו מחמד חמאד (26) מכפר עקב ועומר עיד, בן 24, תושב הכפר דיר ג'ריר בבנימין, המחזיק בתעודת זהות ישראלית.

השלושה הכירו במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביר זית, בה פועל תא הסטודנטים המרכזי ביותר של ארגון החמאס ביו"ש - הכתלה אסלאמיה. בראיית החמאס, מהווה הכתלה אסלאמיה במשך שנים גוף שתכליתו קידום ה"התנגדות" כנגד ישראל.

שלושת המחבלים תכננו פיגועי מטען באצטדיון טדי בשכונת מלחה בירושלים. כמו כן תכננו לבצע פיגועי מטען בהפעלה מרחוק נגד צירי נסיעה ועמדות צה"ל במספר נקודות בגזרת העיר רמאללה במהלך החודשים האחרונים, וכן היו מעורבים במספר ניסיונות לבצע פיגועי מטען מול כוחות צה"ל בשנים האחרונות.

בין השאר עלה בחקירה כי במהלך חודש מרץ האחרון ניסו חברי החוליה לבצע פיגוע מטען נגד כוחות צה"ל אשר נכנסו לרמאללה לפעילות מבצעית.

לצורך מימוש פיגועים אלו, ביצעו השלושה מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין מול היעדים בהם ביקשו לבצע פיגועים.

כך לדוגמא, מחקירתו של עומר עיד עלה כי האחרון שהה בדצמבר 2019 במשחק של בית"ר ירושלים באצטדיון טדי נגד הפועל חדרה, כדי לבחון את האפשרות לבצע פיגוע במקום, תוך שניצל את התיעוד הישראלי שברשותו. עם זאת, משראה את סידורי האבטחה במקום, הבין כי הדבר אינו אפשרי.

תצלומים שאותרו אצל המחבלים:

עוד עלה מן החקירה, כי השלושה ניסו לייצר מטען חבלה על פי הוראות שהורידו מאתרי אינטרנט, ואף רכשו לצורך כך חומרים כימיים, מסמרים וכלי מתכת שונים, אולם נעצרו בטרם הצליחו להרכיב את מטען החבלה.

את המימון לפעילות התשתית הצבאית, בסכום של עשרות אלפי שקלים, קיבלו חברי החוליה מעבד אל רחמאן חמדאן, תושב שכונת עין אום שראיט ברמאללה, פעיל בכיר בכתלה אסלאמיה של אוניברסיטת ביר זית, והגורם המקשר בין חברי החוליה לחמאס, אשר היה נתון קודם לכן במעצר מנהלי בגין הסיכון שנשקף מפניו לביטחון האזור.

בשב"כ מציינים כי מעצרם של השלושה, בהם עומר עיד, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, מנע פיגוע קשה נגד אזרחים וחיילים ישראלים והוא מצטרף לשורת סיכולים של חוליות טרור שצמחו בקרב פעילי הכתלה באוניברסיטה זו במהלך החודשים האחרונים. "סיכול זה ממחיש את המסוכנות והמוטיבציה הגבוהה של תשתיות הטרור הפועלות בגדה, להוציא לפועל פיגועים משמעותיים", אמרו בשב"כ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות סיכול הפיגוע: ''מצדיע לשב״כ, לצה״ל ולמשטרה על סיכול הפיגוע באיצטדיון טדי. עבודה מצויינת. אנחנו ממשיכים כל הזמן להילחם בטרור - ולנצח''.