לימודי משפטים
לימודי משפטיםPIXABAY

כנראה שלימודי משפטים הם בדיוק בשבילכם. בלימודי משפטים תקבלו ידע נרחב עם מערכת החוק והמשפט בישראל בנוסף להכשרה מקיפה שתוכל לעזור לכם להפוך לעורכי דין מקצועיים ומיומנים.

חשוב לדעת שהלימודים מתקיימים הן במתכונת חד חוגית, והן במתכונת דו חוגית. לכן, אם אתם מתעניינים גם בעולם המשפט והצדק אך בתחום נוסף, לא תצטרכו לוותר על אף אחד מהם בעת בחירת מסלול הלימודים.

למה ללמוד משפטים?

יש הרבה סיבות טובות. ראשית, לימודי משפטים מקנים לסטודנטים ידע תיאורטי נרחב, מפתחים את יכולות החשיבה האנליטית ומעניקים כלים לפתרון בעיות. באופן זה, הלימודים גם מפתחים את הסטודנטים מבחינה אישית, וגם מעניקים להם ארגז כלים מקצועי רחב שיסייע להם להפוך לטובים ביותר בתחום.

יתרון נוסף בלימודים אלו הוא צבירת ניסיון מעשי כבר במהלך הלימודים. סטודנטים למשפטים משתתפים לאורך לימודיהם בקליניקות משפטיות, סדנאות וסמינרים. בשונה מתחומי לימוד אחרים, צבירת הניסיון מקנה לבוגרים יתרון, מכיוון שהם לומדים כבר לאורך הלימודים להכיר את תחומי העיסוק האפשריים מקרוב.

כמו כן, ישנו גיוון רחב במקצוע, משום שישנם תחומי התמחות רבים שניתן לפנות אליהם. בעוד שיש עורכי דין שמתמחים בזכויות אדם, אחרים מתחמים במשפט פלילי וקרימינולוגיה או אפילו בדיני משפחה.

למי מתאימים לימודי משפטים?

לימודי משפטים מתאימים בראש ובראשונה לאלו שמתעניינים בחוק ובמשפט. פעמים רבות עורכי דין מתבקשים להשתתף במשפט, ולכן לרוב אנשים הפונים לתחום זה הם אנשים ממולחים, כריזמטיים ובעלי ביטחון עצמי שאוהבים לעמוד מול קהל.

כמו כן, לימודי משפטים הם מרתקים ומעניינים, אך הם בדרך כלל לא קלים ויכולים להמשך כארבע שנים. לפיכך, הסטודנטים נדרשים להפגין יכולות התמדה, אורך רוח ונחישות על מנת להצליח בלימודים, ואלו שמשקיעים בהם את כל כולם יכולים להגיע רחוק. חשוב לדעת שמדובר במקצוע תחרותי עם היצע וביקוש רבים, ולכן ככל שאתם מתאימים יותר למקצוע וככל שתשקיעו יותר בלימודיכם, כך הסיכוי שתצליחו גדל.

מי יכול להתקבל ללימודי משפטים?

לרוב, הקבלה ללימודים מותנת בציון סף בבחינה הפסיכומטרית ובממוצע בגרויות מסוים. אולם, חשוב שתדעו כי ישנם מוסדות השכלה שתוכלו להתקבל אליהם ללימודים גם על סמך קריטריון אחד בלבד מבין השניים. בעת בחירת מוסד הלימוד, לקחו גם את תנאי הקבלה בחשבון, שכן ייתכן שישנם מוסדות איכותיים להשכלה גבוהה שאליהם תוכלו להתקבל גם בלי לשפר את ציוני הפסיכומטרי או הבגרויות שלכם.

איפה אפשר ללמוד משפטים?

מאחר שמדובר במקצוע מבוקש ביותר, ישנם מוסדות לימודים רבים שמציעים כיום לימודי משפטים. ישנן לא מעט מכללות וכמובן יש אוניברסיטאות. לפני שאתם בוחרים את מוסד הלימוד, כדאי שתיקחו בחשבון מספר שיקולים. ראשית, כדאי לברר היכן הלימודים הם ברמה גבוהה. מאחר שבסיום הלימודים ישנה תחרות גדולה, כדאי שתרכשו השכלה במקום איכותי.

נוסף על כך, אופי הלימודים גם הוא מהווה שיקול מרכזי. האם מתאים לכם ללמוד במוסד לימודים גדול עם טובי המוחות? לחילופין, יכול להיות שלמידה בקבוצות קטנות במקום שבו תקבלו יחס אישי מהמרצים תעזור לכם להשיג ציונים מעולים? מומלץ שתשאלו את עצמכם את השאלות האלו טרם הלימודים ותקבלו החלטה לאור הנתונים.

מה עושים עם תואר ראשון במשפטים?

בסיום הלימודים, מקבלים הבוגרים תעודת בוגר תואר ראשון במשפטים LL.B מטעם מוסד הלימודים שבו רכשו את השכלתם. לאחר מכן, אלו שירצו לעסוק בעריכת דין יוכלו לעשות זאת בכפוף למעבר המבחנים של לשכת עורכי הדין והכשרה מעשית, ואחרים יוכלו להפוך למשפטנים. בעלי תואר במשפטים יוכלו להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה, החל ממשרדי ממשלה שונים, כמו משרד החוץ, משרד החינוך ומשרד הבריאות, וכלה בחברות הייטק, משרדי עריכת דין ובארגונים גדולים.

מעבר לכך, היתרון הוא שבוגרי משפטים יכולים לעסוק בתחום לא רק כשכירים, אלא גם כעצמאיים, ולהציע את שירותיהם באופן פרטי ללקוחות פוטנציאלים. חשוב לדעת כי בוגרים שירצו להרחיב את השכלתם בתחום המשפטים, יוכלו לפנות לתואר שני במשפטים שבסיומו יהפכו למומחים ואף יוכלו לעסוק במחקר.