האו"ם. אילוסטרציה
האו"ם. אילוסטרציהiStock

תחזית קודרת של האו"ם לגבי מגיפת רעב עולמית בעקבות התפרצות הקורונה.

דיוויד ביזלי, ראש תוכנית המזון העולמית באו"ם, אמר כי "יש צורך לנקוט בפעולה דחופה על מנת להימנע מאסון" והוא אף הזהיר מפני רעב "במימדים תנ"כיים", כלשונו.

בדו"ח שהגיש ביזלי לאו"ם הוא טען כי מספר הסובלים מרעב בעולם עשוי להגיע בחודשים הקרובים למספרים שינועו בין 135 עד 250 מיליון בני אדם.

"אלו הנמצאים בסיכון הגדול ביותר מתגוררים בעשרת המדינות שנפגעו מסכסוכים, משבר כלכלי ושינויי אקלים", טוען ביזלי ומציין בעיקר את תימן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אפגניסטן, וונצואלה, אתיופיה, דרום סודן, סודן, סוריה, ניגריה והאיטי.

"עלינו לפעול בתבונה ובמהירות. האמת היא שהזמן לא עומד לצידנו. אנו עלולים להתמודד עם מגיפת רעב בפרופורציות תנ"כיות בתוך חודשים ספורים. אני מאמין שעם המומחיות שלנו והשותפות שלנו, אנו יכולים להפגיש בין הצוותים והתוכניות הנחוצות על מנת לוודא כי מגיפת הקורונה לא תהפוך לאסון אנושי ומזון עולמי. עלינו לפעול באופן משותף כעת על מנת למתן את השפעת האסון העולמי הזה", אמר.

בדרום סודן 61 אחוזים מהאוכלוסיה סבלה ממחסור במזון בשנה שעברה, כאשר בתימן מזין האו"ם בעזרת תוכנית המזון העולמית 12 מיליון בני אדם הנמצאים באזורים תחת שליטת המורדים החות'ים.