ספר
ספרצילום: ISTOCK

משרד החינוך אוסר על גננות לצלם את עצמן בוידיאו מקריאות סיפור ולשלוח לילדי הגן במסגרת הלמידה מרחוק, מחשש לפגיעה בזכויות יוצרים. כך דווח ב"כאן 11".

בהנחיות לגננות נכתב כי ''מותר לעשות שימוש ביצירות ספרותיות בלייב בלבד וגם זה כפוף למתן קרדיט ליוצרים''.

אתמול (רביעי) התכנסה הוועדה המיוחדת בכנסת להיערכות מערכת החינוך והחינוך המיוחד. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התייחסה לכוונת משרד החינוך לקצר את החופש הגדול לחודש אוגוסט בלבד, והסבירה את התנגדותה.

''לאור ההתלהמות של הימים האחרונים נגד עובדי ההוראה, קיבלתי עשרות הודעות של גננות ומורות שהן לא רוצות יותר לעבוד במערכת. משרד האוצר מנסה לכסות את הגרעון שלהם על חשבון עובדי ההוראה. האוצר מנצל את המשבר הזה. בשאר מדינות העולם עובדי ההוראה מקבלים שכר מלא ולא עובדים כמו עובדי ההוראה בישראל".

עוד הוסיפה בן דויד "לצערי משרד האוצר משסה את ההורים נגד הגננות והמורות. נתנו 13 ימי עבודה ללא שכר. עובדי ההוראה היום לא מכייפים. עובדי הוראה עובדים ומכינים מערכי שיעור תוך כדי טיפול בילדים שלהם. הם משוחחים עם ההורים עד לשעות הקטנות של הלילה. העבודה שלהם לא מסתיימת ב-14:00''.

המזכ"לית סיכמה את דבריה ואמרה "אפשר להפעיל את בית הספר של החופש הגדול בתשלום כפי שמציע מנכ"ל משרד החינוך, אך בשום פנים ואופן לא נעבוד חינם. אף סקטור לא נתן את מה שאנחנו נתנו. עובדי הוראה עובדים בלי הסכם קיבוצי, ללא הסכם פנסיה וללא הסכם שכר".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב אמר בדיון: "אנחנו צריכים לכסות את כל הפיתרון של חודש יולי - כדי שבחודש יולי לא תהיה חופשת קיץ. המורים הסכימו להחזיר את הימים. קומה שנייה תהיה פעילות העשרה". בנוסף אמר כי "צריך לשבח את העניין הזה שהמורים נרתמו למשימה והם מחזירים ימים".

בנוגע ללמידה מרחוק אמר אבואב "אנחנו לא במצב אידיאלי. איש לא טוען שהלמידה מרחוק היא פתרון מיטבי, אך במשבר צריך להתנהג כמו במשבר ואין להשוות למצב הנורמלי. ללא הלמידה מרחוק לא ניתן יהיה לייצר סדר יום לתלמידים".

מחאת ההורים: די עם הלימוד המקוון!