דחה את הערעור. השופט ג'ורג' קרא
דחה את הערעור. השופט ג'ורג' קראצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה וקבע כי אין מקום להתערב בקביעותיו של בית המשפט המחוזי לפיהן עירייה מוסמכת להשתמש בתיעוד ממצלמות רחוב לצורך אכיפת עבירות חניה.

במסגרת זו אישר בית המשפט העליון את קביעת בית המשפט המחוזי כי גם אם יש פגיעה בפרטיות האזרחים כתוצאה משימוש במצלמות רחוב לצורך אכיפת עבירות חניה, הרי שהיא מידתית ולתכלית ראויה.

הסוגייה הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון במסגרת בקשת רשות ערעור שהגיש תושב תל אביב, דוד מזרחי, במסגרתה נטען, בין היתר, כי השימוש במצלמות לצרכי אכיפה בתחום החניה פוגע בזכות לפרטיות שלא כדין.

מזרחי קיבל קנס בגין חניה בחניה כפולה וחסימת נתיב נסיעה, לאחר שנצפה מבצע את העבירה בחדר הבקרה של אגף הפיקוח העירוני בת"א באמצעות מצלמה נייחת שהותקנה ברחוב לצורך אכיפת עבירות חניה במקום.

בית המשפט לעניינים מקומיים בת"א זיכה את מזרחי וקבע, בין היתר, כי תיעוד ממצלמות לצורך אכיפת עבירות חניה אינו חוקי. בית המשפט קבע כי בהיעדר הוראה מפורשת בחקיקה ראשית, העירייה לא הייתה מוסמכת להפעיל את מצלמות האכיפה לצורך אכיפת חוקי החניה.

התביעה העירונית של עיריית ת"א, בליווי המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועמ"ש, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי, אשר הפך את פסק דינו של בית המשפט לעניינים מקומיים, הרשיע את מזרחי וקבע, כי מדובר במצלמות רחוב בצירי תנועה ראשיים ובעייתיים לצורך אכיפה יעילה של הסדרי החניה, כי הצילומים מצולמים מרחוק וברזולוציה נמוכה, כך שלא ניתן להבחין בפני אנשים ובזהותם, ולכן אין פגיעה בפרטיות האזרחים.

מזרחי לא השלים עם קביעת בית המשפט המחוזי והגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, אשר כאמור נדחתה.

השופט ג'ורג' קרא דחה את בקשת רשות הערעור וקבע, כי מבלי להכריע בשאלת הסמכות ואופן השימוש בה, אין עילה להתערב בקביעות בית המשפט המחוזי כי אין פגיעה בפרטיות, וגם לו יש פגיעה בפרטיות, היא מידתית ולתכלית ראויה.