השגריר דני דנון במהלך הישיבה
השגריר דני דנון במהלך הישיבהצילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

מועצת הביטחון של האו״ם, ערכה היום (חמישי), דיון בנושא המזה״ת בהשתתפות חברות המועצה, ישראל, הפלסטינים ושליח האו״ם לאזור.

במהלך הדיון, התעמתו שגריר ישראל, דני דנון והנציג הפלסטיני, ריאד מנסור, שניסה לעשות דה לגטימציה למאמצי הסיוע הישראלים לרשות הפלסטינית בימי הקורונה.

הנציג הפלסטיני מנסור התייחס לפעולותיה של ישראל במשבר הקורונה וטען כי "המגיפה רק מדגישה את פשעי ישראל ואת הצורך להביא אותם לסיומם. איך ישראל יכולה להצדיק הריסת בתים, הרס מרפאות וסיוע רפואי?". טענותיו מצטרפות לתלונות ששיגרו הפלסטינים למועצה ובהן טענו כי חיילי צה״ל פוגעים במאבקה של הרשות בקורונה.

דנון פנה למנסור ומתח עליו ביקורת קשה. "איך אתה מעז להכפיש את מאמצינו לסייע לכם? איך אתה מעז להפיץ שקרים נגד חיילי צה״ל? הם מסכנים את חייהם כדי למנוע את התפשטות המגיפה בקרב ישראלים ופלסטינים".

"לא רק שהאשמות שלך חסרות בושה אלא הן אנטישמיות בבסיסן. עליך להתנצל על הדברים הללו. הבהרת בצורה ברורה שהשנאה שלך לישראל גוברת על הרצון לסייע לעמך", הוסיף דנון.

לאחר מכן, הבהיר דנון לחברות המועצה כי ״ההתנהלות הפלסטינית המבישה לא מקובלת על ישראל וכי יהיו לכך השלכות".

השגריר הישראלי עוד הדגיש בנאומו את "מחוייבתה של ישראל לסולידריות עם אומות העולם במאבק במגיפה וכי בכוונתה להמשיך לעבוד עם ממשלות בעולם עדי להוביל לסיומו של המשבר העולמי".

את הדיון פתח השליח ניקולאי מלאדנוב, שהתייחס להקמת ממשלת האחדות בישראל. "סיפוח חד צדדי של ישראל יכול להרוס כל סיכוי לשלום. על ישראל והפלסטינים לעבוד יחד על מנת להגיע להסכמים מוסכמים", דברי מלאדנוב.

מנסור אמר בתגובה כי "דרך לא חוקית והרסנית של הסיפוח, שלא תופתע משרשרת האירועים שתתפתח כתוצאה מכך".