נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם הקואליציוני
נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם הקואליציוניצילום: דוברות

החודשים האחרונים מאז הבחירות עברו עלינו כמעין רכבת הרים, אשר צברה תאוצה בקצב בלתי־מוכר וסחפה אחריה את כל מדינות העולם.

הקטר, נגיף קורונה, היכה גם במדינת ישראל וגרם לתחלואה ולתמותה, וכן לנזקים משמעותיים לכלכלה, העטופים בחוסר ודאות. זו נמשכת עד היום.

בתוך כך, נענה בשבוע האחרון בני גנץ לקריאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לכונן ממשלת חירום, והמגעים שנמשכו בין הצדדים מאז סיום סבב הבחירות השלישי, הגיעו לכדי סיכומים. האם הציבור מאמין כי נתניהו צפוי לקיים את חלקו בהסכם עם יו"ר כחול לבן, ולפנות עבורו את תפקיד ראש הממשלה בעוד כשנה וחצי?

על פי סקר מיוחד, שנערך על ידי מכון מאגר מוחות עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm, יותר מ־60 אחוזים מבעלי הדעה לא מאמינים שנתניהו יעמוד במילתו וייפרד מתפקידו לטובת בני גנץ. 39 אחוזים בלבד מאמינים כי הוא יקיים את ההבטחה.

מהסקר עולה כי רוב משמעותי מבין הנשאלים מעניק לנתניהו ציון נמוך מאוד, נכשל ליתר דיוק, על תפקודו כיום במשבר הכלכלי. 60 אחוזים מהנשאלים נתנו לו ציון גרוע, 22 אחוזים העניקו לו ציון טוב, ו־18 אחוזים השיבו כי מגיע לראש הממשלה ציון בינוני. הציון הממוצע, בסולם של 5-1, עמד על 2.5 בלבד.

בסוגיית חוות הדעת של הנשאלים על אודות תפקודו של נתניהו בתחום הבריאות וההתמודדות עם נגיף קורונה, מקבל ראש הממשלה ציון טוב - 3.4 מתוך 5. 60 אחוזים מהנשאלים העניקו לרה"מ ציון טוב, 27 אחוזים מצאו את תפקודו גרוע, ו־13 אחוזים השיבו כי ציונו הוא בינוני.

בעוד משבר הקורונה ממשיך לפגוע בבריאות התושבים, ובכלכלת כלל המשק - שכירים ועצמאיים כאחד - צפויה לממשלת החירום שתוקם שורת אתגרים גדולה מאוד. מדינה שלמה מקווה כי בכל תרחיש, הפעילות תהיה ראויה לציון.

את הסקר ביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות. הוא נערך בתאריכים 23-22 באפריל באמצעות פאנל אינטרנטי בהשתתפות 500 נשאלים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה (מתוך 803 שהתבקשו לענות על הסקר). גודל הטעות הסטטיסטית: 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

התוצאות המלאות והפרשנויות - מחר (ו') ב־09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm.