משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: פלאש 90

תחקיר '7 ימים' של ידיעות אחרונות חושף כי מנכ"ל משרד הבריאות היום, משה בר סימן טוב, בהיותו בכיר באוצר קיצץ ללא רחם את מערכת בריאות, ודגל באסטרטגיה של "הרעבה".

בחודשיים האחרונים הפך בר סימן טוב ("ברסי" בכינויו), לסמל המאבק בקורונה. שורה של שרים בממשלה, בכירים בעבר ובהווה במערכות הבריאות והאוצר, חוקרים ומדענים, טוענים השבוע כי מאחורי החזות השלווה והקול המרגיע יש דמות קצת יותר מורכבת.

אדם רב־כישרונות, אבל גם אגרסיבי, תאב כוח וסמכות, יהיר ולעיתים קרובות נקמן.

מעדויות רבות שהגיעו בימים האחרונים לידי '7 ימים' מצטייר בר סימן טוב כמנהל ריכוזי, זחוח, שמסרב להקשיב לדעות הסותרות את דעתו שלו, לפעמים אפילו על חשבון בריאות הציבור.

גם שרים בממשלה ביקרו לאחרונה את התנהלותו של בר סימן טוב, "ברסי רואה בעצמו מעין שר־על. אתה רואה את זה בצורה שהוא מדבר לשאר האנשים בדיון, בגלגולי העיניים שלו, בכך שהוא מדבר ישירות לראש הממשלה.

הוא לא נותן את הכבוד הראוי לכל עמדה שנשמעת בחדר, גם אם זו עמדה של מישהו בכיר ממנו. בשלב מסוים, אחד השרים אמר בדיון שהתנהל בווידיאו קונפרנס, מבלי שברסי שמע, 'מה זו החוצפה הזו? הוא שכח שהוא בסך הכל פקיד ואנחנו השרים?'"

משרד הבריאות מסר בתגובה "האמירות העולות מן הכתבה הינן רצף של טענות שקריות וממוחזרות שכנראה נאמרו במטרה לפגוע ותו לא. נראה כי לא נדרשת תגובה עניינית לדברים כאשר המטרה סומנה מראש. נמשיך בעבודה מקצועית וערכית לטובת בריאותם של תושבי ישראל".